|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har haft min på en del reparationer nu pga misständningar. Det har byts spridare m.m. Men ett nytt fenomen har uppkommit efter dessa reparationer..enligt BMW verkstaden så det här korrekt och inget att oroa sig för??!! Beter sig eran varvtalsnål på det här viset när bilen är varm? Även när jag lägger i parkeringen så dippar varvtalsnålen ner till ca 500 varv varav i stort sett varje gång!? Är det någon som haft/fått reparera bilen pga detta? Kolla gärna på er bil och återkom. Håll koll på ett par rejäla dippar under filmen: /Martin /Martin //BMW-För dig som älskar att köra | |
|
Nu har jag inte samma bil som du har men den där lilla och korta dippen ska inte vara något att bry sig om. Stäng av AC:n och se om det blir någon skillnad. |
|
| Kan bara tillägga att jag upplever ungefär samma symptom på min 523:a 2007. Det märks mest när motorn är kall. Frikopplar man o låter varvet sjunka ner till tomgång mellan växlingarna så rister motorn till vid 500 rpm innan varvtalet ökar igen till normal nivå. Kanske är något som man får lära sig att leva med på den här motorgenerationen n53? Min motor totalrenoverades för övrigt vid 14500 mil o nox sensor, spridare byttes, topplocket byttes, nya tändstift m.m. Trots det finns små ryckningar kvar i synnerhet på låga varvtal... | |
|
Har en 523 2008. Ta i trä har jag kört med den nu 7000 mil den har gått 15000 har inga såna bekymmer, men man har läst en hel del om just det du beskriver. Det kan vara spridare sen kan det vara högtryckspumpen... en följdfråga till dig acer84 vem betalade dina reparationskostnader? garanti eller du själv? |
|
| Garanti lyckligtvis. 14500 mil hade den gått så det täcktes på vagnskadegaranti via BMW originalförsäkring | |
| Hur länge varar denna garanti? Upp till 15000 mil? Måste man ha försäkring just hos bmw? | |
|
Hej Utan någon som helst belastningsförändring eller ändrat mode i motorn så ska den absolut inte dippa om allt är frisk. Nu är N53 lite speciell och kan byta mode. Om du ändra belastningen (ex ligger i D), så är en dipp normalt. Det kan finnas naturliga föklaringar till din dipp men jag har inte lyckats åstakomma något liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.