|
|
|
|---|---|
|
Jaha nu är det dax att ta denna tjuren vid hornen som jag så länge har skjutit åt sidan. Jag har 2 barn sedan tidigare och dom sitter i framåtvända stolar bak. Nu har vi fått ett litet kärleksbarn till som nu sitter i babyskydd. Problemet infall sig idag när hela familjen skulle åka till farmor och farfar, Det går inte in 2 st framåtvända stolar och ett babyskydd bak kan jag konstatera efter ett par fan och ännu fler könsord. Nu kommer jag till problem 2, Jag kan inte stänga av airbagen på passargerarsätet, Ska ringa BMW på måndag och be dom sätta dit en nyckel ASAP. så det ordnar sej också. Nu till frågan :) Kan jag eftermontera isofix fästen fram i min M-sport stol? eller åker jag på bajsmackan att köpa en ny stol med isofig färdigmonterat? Det är en Vit, väldigt fin BMW 530d 2008 med M-pkt. Oerhört tacksam för svar. (Frugan vill köpa en XC90 istället) | |
|
Du får nog tyvärr räkna med att lätta ordentligt på plånboken för att eftermontera nyckelavstängning. Och eftermontera isofix i stolen TROR jag inte är möjligt, det är nog smidigast att byta stol isf. Du ska se att det kommer sluta med en XC90;) |
|
|
På faceliftade 5-serie så måste man eftermontera nyckelavstängning, man kan inte koppla ur den på annat sätt. Tyvärr ligger kostnaden i storleksordningen drygt 10 tusen. Själva isofixfästet är i sammanhanget mycket billigt. ------- //Lövet |
|
|
Billigaste vägen kortsiktigt är kanske att se om det finns smalare barnstolar. Vet att det diskuterats i tråd tidigare. Då tror jag det handlade om treserien o bekymmer m utrymmet. En möjlig väg för att slippa Volvon:) |
|
| Jag förstår inte BMW med att ta över 10k för att koppla nyckelavstängning för airbagen. Audi tar 1500kr, Volvo ligger även däromkring, om inte billigare. | |
|
Då monterar de inte nyckelavstängning utan kopplar bara ur airbagen. BMW byter också bältet. (Sen om det är det mest effektiva sättet är en annan fråga...) ------- //Lövet |
|
|
Sådär nu var nyckelavstängningen monterad på min E61, totala kostnaden blev 8300 kr. Jag blev glatt överraskad då jag fick prisuppgift på 10.000 kr. Nu får jag plats med alla 3 kidsen i bilen. lilleman fram, 4 och 6 åringen på vadera sida bak och sambon i mitten :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.