|
|
|
|---|---|
|
Hej. Mitt första inlägg här så hoppas det är på rätt plats. Jag ska byta motorolja på min nyinköpta bmw. Frågan är ganska enkel. Hur mycket olja ska rymma totalt, så man inte fyller på för mycket. Letat som fan på nätet men inte hittat nått. Mvh Edstein | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk. Denna stämmer för det mesta ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack |
|
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Annars är det säkraste stället såklart din instruktionsbok. @edstein : Vad stod det för fyllmängd i din instruktionsbok? Eftersom du har en lite nyare bil så är det inte säkert det står i din instruktionsbok (service/reparationer håller på att föras över från individer till dedikerade serviceställen). Men i min instruktionsbok (för en E87 120i -06) så stod det faktiskt - längst bak i kapitlet "Tekniska data". Ta en titt där! |
| Det stod inte i instruktionsboken tyvärr. Dem vill väll att man ska vara beroende av verkstaden. Men att betala nästan 1000:- för att byta mikrofiltret som tar e15 min är inte ok enligt mig så man får försöka göra lite själv oxå. 😊 | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag hade på känn att det inte ens skulle stå i instruktionsboken :-( Löjligt! Eftersom de formligen älskar att göra massor av varianter från en och samma bas (titta bara på modellutbudet), då kan de väl införa två olika modellvarianter * Insiktspaketet - för oss med motorintresse * Punktpaketet - för oss som vill köra från punkt A till punkt B och bryr sig inte ett skvatt om megachips, watt och fnatt :-) :-) Samma här, mikrofilter och luftfilter är på gång att bytas på min E87 120i. |
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.