|
|
|
|---|---|
|
Jag har en M3:a från -95 som jag på måndag har tid för att göra inspektion 2 på. Jag undrar nu vad som görs vad en inspektion 2, firman som ska göra inspektionen är Österlunds motorsport i Linköping är det någon som har någon erfarenhet av dem? Tack på förhand! | |
| Det står ju i serviceboken vilka punkter som skall kollas ju...Enkelt sagt samtliga oljor/filter,tändstift,gasspjälspotentiometern o en massa annat oxå som ja glömt....Men som sagt de står i serviceboken,eller var de instruktionsboken???? | |
|
Här står det vilka punkter som görs! Länk |
|
|
Varför servar du inte på Hackefors bil? De är ju auktoriserade BMW mekar.. Ge på bara!! |
|
M3_BMW |
Tycker också du skall ta inspektion 2 hos en auktoriserad BMW förhandlare. Det ser också bättre ut i papperna den dagen du skall sälja bilen. Vad är livet värdt utan en BMW. |
| Ska inte Vanosen ses över vid den stora inspektion 2? | |
| ? | |
|
Hej. Nej, vanosen "ses" inte över. Men hör eller ser de något konstigt så borde de säga till iaf. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
vad kostar det normalt ?? ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Insp II på en m3 3.0 kostar ca 9500:- hos Autovation i Gävle, det varierar kanske ngt mellan olika bmw verkstäder men det är nog inte några större skillnader. Väljer du att göra hos icke auktoriserad verkstad kan du nog komma ner kring 6-7000:-. Mvh Jens |
|
| 8503:- BMW Göteborg. M3 3.0. | |
|
Hur får man reda på ungefär när man ska göra insp 2??Jag har gjort oljeservice i maj förra året....är det insp 1 eller 2 sen??Bilen har nu gått 7800 mil och servades vid 7200 mil på Automax i kalmar. Nån som servat hos peter rudvi och kan ge info om kvalitén och servicen?? Mvh Ricke |
|
|
Tjena. Servicarna funkar enl. följande: Insp I Olje InspII Olje InspI osv... Mvh Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.