AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.445

Levoil.de betalning

Hejsan undrar om det är någon som har handlat på levoil.de som kan hjälpa mig.
Beställde olja från dom men kunde ej betala utan fick bara ett mail där det står betala in i bankkonto (tror jag det står iaf)
Har mailat dom men får inget svar, vad ska jag göra?
Sa
134
Sabud
120D -08
Ateca 4WD-17
Använder alltid PayPal som även fungerar på levoil.de.
Skulle för övrigt aldrig handla med företag som är ´struliga´, exempelvis sega att svara.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Betalade med pay-pal när jag handlade där.

Dock fick jag ett halvmysko mail efter beställning och betalning på tyska som var något om bankbetalning - men oljan kom efter några dagar och pengarna drogs som vanligt på kontot.

Beställde en torsdag och på måndag förmiddag stod oljan på trappan...

Tror inte att han är bra på engelska, så frågan är om du har mailat honom på tyska eller engelska?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jag maila på tyska.
Jag trodde man kunde välja kort betalning eller paypal i slutet av beställningen men ingen av alternativen dök upp utan jag fick bara ett mail:-S
Fan va oseriös sida liksom
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Hade samma problem, la en ny order och betalade istället med paypal samt bad honom annullera min gamla order. Inga problem.

Håller med om att det inte känns speciellt seriöst, men å andra sidan är det billigt och han verkar inte heller ha några missnöjda kunder.
Levoil är bra men sidan känns sådär. Jag har därför alltid handlat från dom genom ebay.de, det känns mycket smidigare.
Erik jag tänkte göra samma sak men han svarar inte. maila han igen men han verkar inte svara
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

100% Seriös.

Betala med PayPal så är det jättesmidigt att handla!

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Levoil är superseriösa. Att de inte svarar på mail kan bero på massa saker. Vet att de varit sega med det förr.

Men att inte handla där av den anledningen är bara dumt.

När en beställning är gjord är det bara att logga in på Paypal och föra över pengar till deras mail med angivandet av ordernumret. Funkar kanon.
Jag maila han igen och sa att han skall ta bort min beställning. Haha inget svar där heller.
Jo jag har hört att dom är seriösa men att dom skiter i att svara gör att jag inte gör affär med dom.
Transocean
Har aldrig beställd olja därifrån men kollade sidan för skojs skull, det verkar ju jätte-enkelt, man väljer oljan, klickar "in den Warenkorb" och då kan man klicka direkt på Paypal-länken istället för att gå " zur Kasse".
Jo men när man brukar beställa via nätet så får man vid slut steget bestämma hur man skall betala, eller så har det varit för mig varje gång jag beställde något.
Levoils hemsida är ju rent skit för nya kunder som beställer första gången.
Plus att dom vägrar att svara på mail är ju en annan femma.

Haha har fortfarende inte fått någon svar från dom:p
Mr
8
MrSlackern
328i individual - 96
540i -93
320 turbo - 87
Gammal tråd, men för er som funderar att handla på Levoil.de i de snaraste kan även jag instämma med att själva betalningen inte är helt solklar.

Beställde via hemsidan i början av denna veckan 20L Aral 0W40. Fick ej någon som helst info/mail angående själva betalningen.

Mailade till info@levoil.de och fick svar efter ganska exakt 1 dygn. De svarade att jag skulle lägga en ny order eller betala med Paypal till info@levoil.de.

Loggade in på Paypal och gjorde betalningen till deras mail på 119,50 Euro samt märkte betalningen med : Order nr, samt mitt för och efternamn.

La därefter ytterligare ett mail och meddelade att min betalning var gjord. Fick tillbaka svar efter 1 dygn att betalningen var mottagen samt att oljan skickas så fort som möjligt.

Fick i förmiddags hem oljan till dörren via Postnord.
Transocean
Testade att "beställa" från Levoil ikväll....ja, kundvänligare sidor finnes :-)

Sen var ju dom inte billiga heller, 5 liter Castrol 0w-30 till min tyska lägenhet skulle kostat mer än dekkonline.com tog för samma olja och hem till Norge :-)

Finns säkert bättre firmor :-) Jag brukar alltid kolla med idealo.de innan jag köper nånting på nätet (i tyskland).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.