|
|
|
|---|---|
|
Tetsar att starta egen tråd för bättre respons förhoppningsvis.. Allt började samband med termostatbyte alltså efter det uppstod det ett missljud typ som om fläkten tog i nåt vid varje varv lät typ som sjuchhj sjjuch mekanikern som bytte termostaten sa att det är ac remmen som ger ifrån sig missljudet och bör bytas sagt o gjort ac och generator remmen byttes i förebyggande syfte och det irriterande ljudet försvann(skönt) Men nu har jag det missljudet som hörs tydligt och följer motorvarvet inte vinande ljud direkt men lite dovare ljud som liknar vinande ljud och Ja Missljudet försvinner när jag stänger av snöflingan/ac det är ny rem MEN värt att nämnas är jag köpte original rem från BMW som inte passade var för kort 4pk X830 så jag köpte en från mekonomen 4pk850 alltå npgot längre och det funkade fint enligt verkstan kan det vara orsaken till missljudet eller något annat typ något lager eller annat? IP: BMWCS medlem nr. 08105 | |
|
Hej har samma missljud på min 535 a som också slutar när jag stänger av acn Har inte hittat felet men har fått tips på en ventil son kan orsaka ljudet Eller att lager i pumpen är dåliga Dock har jag haft ljudet i ca 3 års tid utan att det hänt nått Mvh |
|
|
Okey där ser man, det skumma är att ljudet uppstod efter att jag har bytt Ac remmen.. BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
Ok låter ju mystiskt Men acn går ju med hela tiden på dessa ingen.magnet koppling som på äldre pumpar Ska bli kul om någon har löst detta Mvh |
|
|
Hej! Hade en E39 där AC:n lät som en Volvo 240 med remfläkt. Byte av AC:ns expansionsventil löste detta. Den hade hängt sig. |
|
|
Jag står inte ut med ljudet folk som åker med mig hör inte ens det,men jag är som jag är ljudet kom efter bytet av remmen.. Nu har två olika verkstäder haft bilen för att byta AC remmen observera att det är originala remmen jag försöker byta till men både versktäderna säger samma sak "den här remmen passar inte alltså är den för kort" Första gången verkstan bytte remmen så slängde man gamla vilket jag förstår som skulle ersättas av original men det funka ej så vi fick köpa en från mekonomen som är 850 i längden. Mekanikern tror att mekonomen remmen är kanske lite för lång och kanske orsakar missljudet..Kan det stämma? Står inte ut snart och lämnar den till BMW..Hjäääälp |
|
| Någon som har varit med om att original remmen inte passade? Det finns ju ingen sträckare till AC remmen. | |
|
Nu är remmen bytt igen dock till original man var tvungen att demontera kompressorn eftersom 535d saknar sträckare. Ljudet är inte borta änuu till o med låter mera. Jag står inte ut med missljud så jag beställde en ny kompressor återkommer efter bytet. mvh |
|
|
Nu ska du ju byta kompressorn men i vanliga fall kränger man på AC-remmen som är märkt S och står för stretch. Jag undrade med hur fasen det skulle gå till eller så. Var tvungen att fråga + att Haynes gjorde ett eget verktyg för det. Lite udda. Mvh Jonas B |
|
| catch_me: Lokaliserade du felet som orsakade ljudet ? | |
|
Hej Ja det var Ac kompressorn. |
|
| Hördes ljudet då du hade huven öppen och bilen igång ? Hör bara ljudet då jag sitter inne i bilen, hörs inget onormalt under huven.Ljudet försvinner direkt jag slår av ac´n. Är inte gjort nåt åt ac´n på 10 år så det är kanske dags att se över kylmedlet.. | |
| Det ljudet gjorde mig galen det minns jag, nej det hördes absolut inte när huven var öppen endast i bilen. hördes väldigt lite när man stod stilla men mycket tydligt under färd.. jag bytte rem,remskiva fyllde på AC n inget hjälpte till slut var det kompressorn som var kvar givetvis var det den sist nämnda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.