|
|
|
|---|---|
|
Hej Är det någon har inne som har bytt sitt grenrör på sin z3 coupe? Jag började på det idag men med min lycka, jag fick bort 4st men resten kom ja inte åt pga av kattarna som sitter så jä**a mycke i vägen. Min polare föreslog att jag skulle montera ur motorn och byta på så vis för då kommer grenrören (man kan ju göra en noggrann service oxå) men de känns så himla onödigt! Är det någon som har nå tips eller på hur jag ska göra? | |
|
don sitter väl ihop 3 och 3?? Kattarna sitter ju på avgasrören under så hur sitter de i vägen? Du ska kunna byta grenrör utan att ta ut motorn. lite pilligt och ont om plats men det går. Mia |
|
|
Hej Ja har bytt nu och ja försökte bytta själv men de va så *pip tajt så e gick inte. så jag lämna in de på firma och dom fick lyfta upp motorn och hålla på. Niklas informerar |
|
| Tack för informationen. En vacker dag står man där själv och vet att man måste ha utrustning för att lyfta motorn, eller skall man boka tid hos verkstad. | |
|
När jag ringde runt till bilverkstäder så ville dom ha runt 8-10k för att byta. När jag tala med BMW så vill du ha 10k och dom sa att om dom hade sönder något så skulle jag själv stå för kostnaden...? Det var inte billigt men de var så värt de! Bilen blev mycke roligare att köra, den låter så mysigt! fint muller på tomgången och tyst på cruise men när man gasar på så vrålar de till och smäller vid växlingarna ;) Här är en video hur de blev med bara grenrörsbytet: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.