AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.920

Mycket vatten på golvet höger bak, ej regn

Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Hej, har plötsligt fått en massa vatten på golvet i min 545 e60,, tiotals litrar några morgnar som får torkas upp. Samtidigt försvinner lite vatten från kylaren, men inte alls i den omfattning som de volymer jag får torka upp på golvet! Dock har jag börjat få hälla någon liter i kylaren då och då, dvs nångång i veckan! Jag lät en mekaniker kontrollera kylarens slangar och motor och där finns inget läckage.

Någon som varit med om liknande och har tips om vad problemet är? Misstänker att det kan vara läckande värmeelement i kombination med ac-utlopp som är tilltäppt? Det verkar nämligen finnas glykolinnehåll i vattnet på golvet. Får inte ihop ekvationen dock att de stora vattenmängderna som genereras endast ska komma från kylaren. Värmesystemet genererar värme i alla fall. Help me!
fa
50
fagerdahl
BMW E39 520i -00
Har du taklucka? Isf skulle jag kollat dräneringshålen där...fylls det igen så rinner det rakt ner i bilen. Ta och häll lite vatten i dom för att se om de är igentäppta.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Har ej taklucka. Inga fler bekymmer med detta sedan det hände, men felet är ett mysterium.
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Är vattnet på golvet glykol kladdigt?

Läckage i värmepaketet?

Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Nej inte läckage värmepaketet. Kylaren är tät.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Det är inte som på e39 då? Dvs plastfolien innanför dörrsidan som släpper efter några år och läcker in regnvatten. Bara att lossa dörrsidan och limma fast igen så är det löst.

// Magnus

st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
"... släpper efter några år??"
Det är väl inget vanligt fel. Jag har inte sett något om det här eller drabbats på min 13 år gamla E39:a.
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Från det ena till det tredje, tappar du stora mängder kylvatten i en 545 så bör du kanske läsa på om felet med kylröret som går längs med motorn mellan topparna.
Har läst att bmw vill ha närmare 35lax för att fixa men det finns ett företag i staterna som har en annan design på röret som gör att men inte måste ut med topparna
Visa användare
68
Awelon
525iT -02
Låter helt klart som folien i dörren. Hänt samma sak. Jäkla jobb att få väck vattnet. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.