|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder så är jag lite sugen på m-stolar till min Z4. Även lite nyfiken på vilka andra stolar som är bra och som passar till bilen. Är lång så det är viktigt att jag sitter lågt, har inte mycket spelrum som det är. Alla tips välkomnas =) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
M-stolar är larvigt dyra nya, jag har aldrig sett någon som har sålt sina stolar. Om dom har bytt ut dom har dom sparat original för att kunna återställa. Ett set nya M-stolar går lös på 7000$ sist jag kollade. |
|
Kolla ebay , about 1000-1500 € paret brukar dom kosta, dock väldigt varierande skick . Jag har bytt till M stolar i min, sitter dock aningen högre i dom än original . Kan ha att göra med att M stolarna är el , originala var manuell. Men jag älskar mina imola röda M stolar med M loggan i nackstödet :) Såå snygga , såå sköna går inte att jämföra med original . Tycker även att lädret ( nappa ) verkar lyxigare på M stolarna . |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Mina M-stolar har då inte el. |
| Har också börjat snegla på M-stolar på Ebay, ifall man nu skulle få tag på en Z4 nån dag. Och som påpekats tidigare så varierar ju kvaliteten samt priserna ganska mycket. Men frågan är om man är tillräckligt modig för att våga handla där. Blir ju en del pengar iså fall... | |
|
Kolla car parts mueller. de 110 % seriös . Men typisk tysk,usel att pruta med ;) Edgar, ägaren pratar inte engelska , men hans "sekreterare "gör det. Prata me henne på telefon . Jag gav över 3000 € paret för mina, men dom hade suttit i en z4m endast 462 km. Man får vad man betalar för. Men om du inte ännu ägar en Z4 , varför inte köpa en som har M stolar färdigt ?? :) |
|
| Sant. Men de senaste bilarna jag tittat på har saknat detta bland flera andra önskvärda saker. Vilket har fått mig att inse att man nog får nöja sig med det som finns. Annars får man nog vänta i all evighet. | |
|
true that. vilka kriterier har du ? :) det mesta går att eftermontera, men vissa saker är ju svårare att ordna i efterhand, som färg, motor, HIFI PROFESSIONAL osv. jag ville ha en titansilver med 3.0 motorn, då får man dessutom den bättre 6 växlade ZF lådan som för övrigt också siiter i Z4 M. |
|
|
Så det är M-lådan i 3.0i. Det låter ju bra, då det är en 3.0i (eller 3.0Si) jag letar efter. Men har fått lite dåliga vibbar av N52 motorn, med de hydrauliska lyftar problemen. Så m54 kändes som ett säkrare kort...men det kanske är obefogat dock... Men tittar man på pappret skiljer det inte mycket i pretanda, trots effekt ökningen. -06 modellen väger väl mer då troligtvis. Iallafall...letar som sagt efter 3 liters motor. Gärna svart, men silver eller gm Grey går också bra. Men är nog inte bara färgen i första hand, som avgör, utan snarare helheten på bilen. Utrustning, fälgar mm... När jag ser den så vet jag :) Det här exemplaret nedan försvann ju framför näsan på mig..två ggr. Kunde varit min... :( Men ett bra exempel på det jag söker... Länk Kriterierna jag har haft (Om än något höga kanske...) har varit 1: 3 liters motor + Manuell vxl. 2:Låga miltal/Gärna svensk såld 3:Sport chassi 4: M-stolar / M-Front & ev. sidokjolar. 5: Vita strålkastare/lampor/blinkers 6: Gärna 19 tums fälgar. Det är ju de stora, dyra bitarna. Sen kommer ju M-ratt / "multifunktions ratt" & back sensorer, och nav, Hi-Fi i andra hand. Inget måste kanske... men men. Ju mer desto roligare.. Det jag tänkt kunna göra själv (& hoppningsvis ha råd med på sikt) .... är väl M-bakre stötfångare med sportavgas (4 utblås) & -06:ans lampor då. Och sänknings sats eller ev. Coilovers. Mycket man VILL ha! Men får nog som sagt tumma lite på allt de där... Blir ju för dyrt om inte annat. Så ju mer det finns från start ju bättre såklart :) |
|
|
Med alla de kriterierna så är du uppe i M-pengar... och förbi :) M-stolarna är väldigt välgjorda och man sitter skönt lågt och lite "kramad". Det finns gott om skjutmån, jag är 1,80 och inte taxabent och det finns ca 15cm kvar att skjuta bakåt. Provsatt M4 igår och det var lite komiskt för den kliver man upp i, kändes som en suv i jämförelse :) |
|
| Ja vet :) Säger ju att det kommer bli dyrt...för dyrt ..haha ;) Så en hel del får ju gå bort. Så ju mer det finns redan när man köper, ju bättre är det :) Men M- stolarna är ju verkligen önskvärda. Fronten kan man köpa till senare.... | |
|
Oj oj ett " normalt" inlägg av Yeddheng...;D Nee skämt åsido , tack Yeddheng för din jämförelse med M4 an :) Made my day :) Jag tycker om att sitta lågt å dina ord gjorde mig ännu mer övertygad om att jag kör rätt BMW :D |
|
| RamusBMW: Slängde ett öga på sidan du rekommenderade. (car parts mueller. de) Och där fanns en del fina presenter att önska sig. Men får nog fylla år både en & två gånger, innan jag får något där ifrån. DYRT :) | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Det är ingen skillnad mellan sidokjolarna på "vanliga" Z4 och M-modellerna. Om du har sett andra sidokjolar som ser original ut så är det säkert aero-kjolarna som går att beställa på BMW. |
| Ok...det visste jag inte. Men blir hur som helst bra mycket snyggare med Aero modellen iallafall. Lär väl knappast vara gratis heller. Dyrt med BMW :-/ | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Såhär ser Aero-kjolarna ut: Länk Här kan du se hela paketet: Länk Skulle tippa på att de går på närmare 5K st i Sverige, även om det står 220$ st i länken. |
|
Sedär ja. Står -06 N52, men 3.0i. Heter väl 3.0Si? Kanske olika i Europa & USA... Passar ev. Alla E85 årsmodeller? Får man tag på detta här hemma också? Va denna annonsen som lurade mig lite... Länk Står M-front & M- sidokjolar. Men är väl inte M något av dom.... Ser ut som Aero paketet rakt av. Fronten finns ju hos..... Länk Men bilen hos Mtbil är snygg oavsett. Och med en manuell låda istället för automat, så hade jag kunnat tänka mig den i mitt garage :) |
|
|
..och den jag hade tänkt köpa från början har med andra ord Aerodynamik front & bak spoiler, men inte sidokjolarna. Bakspoilern (Nr 4) verkar inte finnas tillgänglig i det paketet du länkade till dock! Men men....där ser man...man lär sig något varje dag :) Tack för detta Länk |
|
| Ahh...hittade bakspoilern också. Fanns ju om man sökte på 3.0i upp till-06 istället. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Aerodynamikpaketet finns bara på vissa modeller i den länken jag postade, kommer inte ihåg riktigt vilken modell den lanserades till men de passar till alla E85/86. Men till Coupe (kanske senare roadsters också) så måste man ta bort en liten flik på baksidan i ovankant av kjolarna för att de ska gå på, men det är inget som syns på utsidan. |
|
Hittade till olika årsmodeller, så det finns nog till de flesta som du säger. Men hur som...kanske skall försöka få tag i en bil till att börja med ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.