AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.410

ESS Tuning på E90 320 diesel?

Transocean
Dom har en optimering som ger 220hk/480nm. Länk

Skrev en detaljerad mail en vecka sedan där jag ville veta hur lådan pallar 480nm, vad görs med turbotrycket, hur mappningen klarar av en BMW-service, kamkedja, dyno, montering etc etc.

Inget svar än! Tycker det är dåligt! Det verkar som om firman har flyttat permanent till USA om man kikar på deras hemsida esstuning.com

Jag har läst mycket positivt om SMO och Vtech här på AP, men har ingen lust att köra 70 mil t/r för att få bilen optimerad. Bor 5 mil norr om Oslo. Och ESS jobbar ju nästan enbart med BMW. Det var ju ESS-grejor på Loaded. Jag skall ringa dom i morgon och fråga om dom överhuvudtaget gör några bilar i Norge i dagsläget....pengarna finns ju så klart i USA.

Någon som kör med dieseltuning från ESS? Erfarenheter?
Vad tror ni, blir 480 nm för mycket för den sex-stegade automaten, den har 380 nm som stock?
Dina frågor känns ju lite overkill. Dom hade inte sålt mjukvaran om den hade tagit sönder bilen. Köp, installera och kör!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Det dukan råka ut för med förmycket vrid är ett "durrande" ljud vid maxvridet på högt gaspådrag runt 1800-2400 varv ungefär. En bra tuner kan minska maxvridet så det passar bilen eftersom det är ett känt problem med 6-steg automaten.
Kan inte ESS det så skulle jag hellre sätta mig på motorvägen till SMO än att slänga in något som inte är anpassat. Jag rekommenderar smo eftersom jag använt dem själv.
70mil T/R är f*n inte långt om du skall köra flertalet tusen mil med bilen efter optimering. De kör ju 20% rabatt nu (se facebook för kod) under Juni som kompenserar för körkostnaden också. Finns i Gävle, Stockholm, Vallentuna, Umeå, Kristianstad och Fagersta..

//Anders

Visa användare
51
Diesel Kungen
BMW 535D F10
Dieselmonstret Reloaded
Hör av dig på christer@vtech.se om du inte får den hjälp du vill ha så ska jag försöka hjälpa dig

Christer
Vtech Tuning Göteborg
0732-681144
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Bor du nära ESS så är det klart du ska vända dig dit - om dom nu har verksamheten kvar i Norge.

Det jag vet sedan jag själv körde ESS är att dom är otroligt sega på mail. Men ringer man får man svar direkt.

MYCKET bra programvara och jag var otroligt nöjd med den i min 325d 2008.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.