|
|
|
|---|---|
|
Som nybliven småbarnsförälder slog jag till på en E91 320d för ett halvår sedan. På det stora hela fungerar den perfekt som transportmedel, men jag har mer och mer börjat störa mig på motorkaraktären. För att komma bort från traktorkänslan överväger jag att byta till en bensinare, helst en 335:a men kan även tänka mig en 330 eller i värsta fall en 325:a. Vad tror ni om denna? Snygg kombination med svart och brunt skinn och hyfsat låga mil. Länk | |
|
Tycker den ser alldeles utmärkt attraktiv ut. Lite halvkonstiga bildvinklar dock så den är nog värd att titta på i verkligheten innan man bestämmer sig. ------- //Lövet |
|
Transocean |
"Två ägare innan mig. Jag har kört 20mil med den och behöver den inte." Får en dålig känsla av den där annonsen. |
|
Kan instämma att det känns lite märkligt att han bara har kört 20 mil med den. Det kan ju vara ett felköp men i värsta fall kan det ju vara något mer allvarligt. Kontakt med tidigare ägare kanske kan räta ut eventuella frågetecken. Sen funderade jag lite på x-drive, hur mycket bränsleförbrukning bör man räkna med? Värt att invänta ett exemplar utan x-drive? |
|
| Räkna med minst en dl extra per mil med fyrhjulsdriften/extra vikten... Dock lär det ju va skönt med det extra greppet då jag tycker e91 är ganska "tailhappy" även med mina 184 dieselkusar... Så har man råd o kan unna sig en x-drive så är det att föredra i mitt tycke. | |
|
Han har haft den sedan mars, kanske stämmer att han helt enkelt inte behöver den? I området han bor finns det gott om fina bilar som bara står still. Det är ett mycket välmående ställe. ------- //Lövet |
|
| Om Nicklas på Solsidan kommer på efter 20 mil att han inte behöver bilen, så är det väl så, säkert inga konstigheter :) | |
|
Det jag menar är att trots att det för "vanliga" personer här kan te sig totalt osannolikt att fina bilar bara står still så är det verkligheten i många välbärgade stockholmsförorter. Det är bara åka ut till Enskede, Bromma, Danderyd och titta under veckodagarna. Det dräller av dyra bilar som bara står parkerade. De används bara på helgerna. Så faktumet i sig att bilen inte använts behöver inte vara en varningssignal. Tipset är att ringa till killen och höra. Jag tror man rätt fort kommer kunna bilda sig en uppfattning om det är något knas eller inte. ------- //Lövet |
|
|
Det kan säkert vara så som ni säger, lite märkligt att komma på att man inte behöver en bil 20 mil efter man har köpt den.. Vad tycker ni om prisnivån på 248 kkr? Det verkar vara en vanlig automat, fanns DKG-lådan vid den tidpunkten? |
|
Verdi |
Varför skulle "Nicklas på Solsidan" köpa en gammal E91? Mitt tips är att killen sålt en dyrare bil och fått den här i inbyte. |
Verdi |
Gissning från min sida men jag tror DKG bara fanns på E92 och E93. Dvs Coupén och Caben. |
|
DKG fanns mycket riktigt bara till cab och coupé. ------- //Lövet |
|
|
OK, hur fungerar automaten tillsammans med 335? Med en budget på 250, skulle ni då välja en E91 335 eller en F21 328? |
|
|
Automaten fungerar alldeles utmärkt. Den både växlar bra och håller ihop fint. Jag skulle föredra 335 då jag tycker 6 cylindrar är väldigt trevligt. Å andra sidan är 328 senaste modellen och sånt är ju trevligt. Svårt val! ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.