|
|
|
|---|---|
|
Har slängt på 15mm spacers på bakhjulen på min bil, vilket blev riktigt bra, saknar dock låsbultar. Hur har ni andra gjort när ni kör med spacers? Hade jag kört med 15mm fram också hade det ju varit lätt, men nu behöver längden vara olika. Jag skulle dock vilja kunna använda samma nyckelbult runt om. Omöjlig ekvation? | |
|
Jag har fastskruvade spacers, Så jag har gängade hål i spacern. Orkade inte hålla på med olika längd på skruvar, Sen så känns det smidigare vid däckskifte att plattan sitter fast. Men du skulle nog försöka hitta ett nytt låsskruvkit med rätt längd, Bmw kanske till och med har en bilmodell med tillräckligt långa skruvar där du kan beställa låsskruven med rätt "fattning".... Eller montera pinskruvar och skaffa låsmutter... |
|
|
Jag har köpt en komplett sats från H&R, med bultar samt låsbult i rätt längd. Det är komplett för 1 axel, så du behöver två kit. 40mm passar till 15mm spacer, originalbultarna, till E9x åtminståne är 25mm. Du kör väl inte med originalbultar till dina 15mm spacer? Länk Finns även i chrome, då utan "B" i artikelnumret, om jag inte minns fel! Jjag köpte dock svarta till mina svarta fälgar och svarta spacers, köpte H&R spaceers och H&R bultar av säljaren jag länkade till. fick hem grejorna efter 1 vecka. JKag köpte 2 satser, nyckeln funkade till båda. Troligtvis kan man be dom "para" ihop åt dig så du slipper olika nycklar. Ring till Bilmodecenter och fråga! Dom har väl agenturen för H&R om jag inte minns fel. |
|
| Längden på skruvar beror även på vad det är för fälgar man ska klämma på! | |
| Enklast är ju givetvis att köpa ett 40mm låsbultskit (om det är längden på bultarna bak) och kapa av 15mm på två av dom så dom passar fram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.