|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag kommer inte ha råd med både brukis och sportbil på ett tag så då tänkte jag att då kan jag iallafall köpa en snabb brukis. Spontant tänker jag på en 335 likt den här men jag har noll koll på marknaden och priser på liknande bilar Länk Mina krav: Bensin eller Diesel spelar ingen roll Automat M-sport Snabb, 325/330/335 eller vad finns det? 3-serie Prisbild 180-220 typ? Tack på förhand. Mvh Filip | |
|
Mårtensson har aldrig varit känd för att hålla låga priser. Trots det omsätter de otroligt många bilar så antingen betalar de väldigt bra i inbyte eller så är de rejäl prutmån i priset. Trots att 335d E91 är ganska ovanlig så tycker jag 250kkr för en 2007:a låter väldigt mycket. Som jämförelse sålde jag min 320dT M-sport -08 för 212kkr - detta var 2011... Idag borde man kunna hitta 335iT inom din budget - men du får räkna med att de rullat en del. |
|
| Nu verkar det iofs vara BMW som gäller men om du kan tänka dig en outsider så skulle kanske en sen VW Golf GTI/GTD av förra modellen funka? Om du inte har stort behov av lastutrymme så är de betydligt större och rymligare än vad de verkar. En väl så bra bruks/busbil kombo. | |
|
Tack för svaren men tror jag håller mig till BMW ändå. En snygg touring med M-paket som går bra? |
|
|
Även jag kan instämma i att Mårtensson i de allra flesta fallen har en sjukt skev prisbild! (Undra om de någon gång lyckas sälja till utsatt pris?!) Denna tycker jag framstår som betydligt mer attraktiv utan att ha gjort någon grundligare undersökning: Länk Lycka till i jakten! ///Stefan |
|
| Den såg trevlig ut, synd på avsaknad av I-drive bara. | |
| ...samt Xenon. | |
Verdi |
Jag sålde min 330xd E91 -08 för 159 tkr för snart två år sen (ja, riktigt dåligt betalt men ingen ville betala mer just då). Den gick bra också med lite trim. Dock ingen M-Sport. Och så var det en import... Men den var riktigt bra utrustad. Jag köpte den för 218 tkr för 4 år sen. Rimligt pris för en 335d -07 tycker jag är runt 150-170 tkr. 250?!?! |
|
Alternativt en E61 550 kanske? Tycker bara det att 5-serien blir lite stor när man bor själv men den är fin |
|
|
More: Bilen hos Mårtensson har xenon. Phoenix: Tycker likt övriga att bilen är makalöst överprissatt. Finns gott om trevligare alternativ Länk Länk ------- //Lövet |
|
| Andreas: Letar efter en touring, men tack ändå. | |
|
Denna kanske kan vara något, prissatt som den hos Mårtenssons:) Länk ///Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.