|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att köpa en Z4 3.0si 2006 och undrar lite vad utrustningspaket som fanns och som är standard på denna modell. Tex hävlar säljaren att det är M Sportfjädring. Är det standard på denna modell? Finns nämligen inte detta i utrustningslistan när jag slår på bilens VIN-kod. Bilen har M-sportstolar samt M-ratt. Men det står inte heller med i utrustningslistan när jag slår på bilen. Och nu börjar jag bli lite misstänksam, det är en nyimport. Men frågan är varför har dessa saker hamnat i bilen? Om de nu inte var med från Fabrik. Det är ett företag som tagit in bilen till Sverige och detta nyligen. Lite råd tack. Med vänlig hälsning Kristian | |
|
WBABU51OXOLW83572 Slagit den i olika VIN decoders och fått upp lite olika resultat. Men tycker inte det stämmer. Nog värt att fråga BMW om ett utdrag oavsett. Hur korrekta är de VIN decoders som finns på nätet? Missar dem saker? |
|
| Nej det är inte standard. De är korrekta, är den importerad? | |
| Ah nyimport, läste inte allt ordentligt :) Jag skulle tro att det är en annan bil du kör än ID tillhör eller så har den varit med om något och fått delar från en annan. | |
|
Ja det är nog som du säger. Låter som man kanske skall hoppa denna bil. Uppenbarligen har den fått en ny ratt och nya stolar av någon anledning. Kan man se på höjden om den har m-chassi? Har för mig att Z4 har samma höjd på både m-chassi och standard om jag inte minns fel? |
|
|
M ska vara 2 cm lägre om jag inte har helt fel. Detta verkar vara standardchassiebilder iaf. Länk Länk Länk |
|
| Möjligen att den första bilden är något lägre | |
|
Det sitter inte 18" på bild nummer 3 ...därför ser det väldigt annorlunda ut... Angående att dom bytt till M ratt å stolar , inget konstigt med det då M prylarna är exakt 1000 ggr snyggare å skönare :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.