|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har ett litet problem, jag har köpt en 520 och bränslelampan lyser hela tiden...fine...enkelt tänkte jag "kanske flottören som fastnat"...lyfter upp armaturen lite och "justerar o donar" lite....lite bök med gummipackningen innan man får den på plats....men sen fungerade mätaren.....men nu till problemet...började lukta bensin igår, då hade gummipackningen inte kommit i spåret som den ska ligga i, lite trix så fick jag dit den igen....men då fungerade inte mätaren ?!....så min fråga är följande... -Finns väl bara ett sätt att montera armaturen på ? har sett video på det. (ner med armatur så att flottören är framåt och sen vrida 180 grader så att den glider ner) -Den "plast armen" som flottören sitter på, ska den ner i hållaren bredvid pumpen ? eller kommer den automatiskt på plats ? På förhand tack....gummipackning beställd på BMW | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har 2 armaturer en armatur i varje tankhalva. Det går att ohmmäta dom finns specade värden för full respektive tom tank. Värden finns att söka på forumet har dom inte i huvudet längre. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack Hasso, glömde säga det...jag har mätt "full/tom" och dom stämmer....saken är den om jag kan placera själva armaturen med flottören fel ? så att flottören inte kan röra sig fritt menar jag. Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.