|
|
|
|---|---|
|
Ikväll hände något märkligt: Hade kört c:a 7mil motorväg, kom in i stan. Efter 3km slutar bilen svar på gaspedalen och går på tomgång. Stannade och stängde och startade igen, fortfarande samma sak, gick på tomgång men svarade ej på gaspådrag. krypkörde på tomgång till en parkering och kollade under huven för jag trodde gaswiren gått av eller nåt, men allt såg fint ut. Startade bilen för andra gången och den svarar då hur fint som helst på gaspådrag!!??? Kan någon förklara vad som hänt? Hittar inget om det på forumet, fast jag kanske skriver fel sökord... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Låter som bränsleförsörjningsproblem (pump), men en felkodsavläsning är att rekommendera så man inte famlar i blindo. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hallå, möjligen ett feltänk från min sida, men har inte dessa bilar "elektronisk gaspedal", så var det i varje fall på min gamla E39 525i, m.a.o gaspedalen är något slags potentiometer. Om nu inte denna potentiometer ändrar värden när man trycker på gasen så.... mvh MW-Guru |
|
|
Hallå, möjligen ett feltänk från min sida, men har inte dessa bilar "elektronisk gaspedal", så var det i varje fall på min gamla E39 525i, m.a.o gaspedalen är något slags potentiometer. Om nu inte denna potentiometer ändrar värden när man trycker på gasen så.... mvh MW-Guru |
|
|
Hasse: Inga felkoder... |
|
|
MW-Guru; Länk Detta tyder väl på att det är "elektrisk gaspedal? |
|
|
Precis! Hade problem, dock inte samma, med min gamla bil. mvh MW-Guru |
|
|
Sen återkoppling på denna tråd... Det var en sprucken slang i DISA, kostnaden för jobb och material 950:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.