|
|
|
|---|---|
|
Hej därute! Har följande problem med min italienimport: Dör sporadiskt på tomgång Dör/hackar till då och då under färd. Tvekar lite vid gaspådrag Om oljelocket lyfts av sjunker tomgånegn men motorn dör inte Tar jag däremot av slangen mellan Vanos och vevhusventilationen dör bilen mycket snart. Ryker svagt vitt/ljusgrått nybytt: Kamaxelgivare, luftmassemätare. Får följande felkoder från INPA: 83: engine speed/crankshaft position sensor Interrupt emission related malfunction defect code stored after filtering error not present sporadic error 202 fuel trim limit bank 1 short cirkuit to ground emission related malfunction defect code not stored after filtering error not present spradic error. Förslag på var jag skall börja? Lambdasond? | |
|
Tja, du får ju felkod på vevaxelgivaren...så du kan nog börja där! Vad var det för fabrikat på kamaxelgivare och LMM? När det gäller den typen av givare (LMM, vev- och kamaxelgivare) är det endast original eller OEM-kvalitet (typ VDO-Siemens eller Bosch) som är 100% tillförlitliga! Billiga no-name-kinaskräpsgivare kan ofta vara trasiga redan som nya och dessutom brukar hållbarheten vara väldigt kort om de skulle fungera vid montering. Det finns många som bytt till kina-skräp och sedan kliat sig i huvudet vid vidare felsökning då de uteslutit de nya delarna som tänkbara felkällor. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.