AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
10.912

Liten läcka på nya 7-Serien G11 inkl priser!

Sida 1 av 2
Länk

Länk
vet inte om jag tycker att den var så snygg av det man ser där.. ska bli spännande med bilder på hela bilen
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bildläcka Länk
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Är det en F30 ? :-)
ar
457
argungu
118i -20
Jag ställer mig samma fråga som groggyfroggy.

BMW behöver anställa nya pigga designers. Modellserierna är definitivt för lika nu. Eller om de råkar ha kvar Bangles telefonnummer, slå honom en signal som sista utväg! :-)

/Erik
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
BMW verkar ha tagit efter Audi...

Dom har en design som dom sedan bara förstorar för att passa den modell dom avser att göra för dagen.

Lite trist att det är så lika mellan modellerna.

Men det är väl nåt plattformstänk som ligger bakom i produktionen eller så ska det skapa en tillhörighet för märket. Synd att inte varje serie får en egen design så man kan se skillnad på bilarna på håll.

Får hoppas det ser bättre ur på riktigt för en sjua är något utöver det vanliga.

Niklas

Fransosen
Det är som vanligt, nätan alla tycker att allt nytt är jättefult.
Tror att den kommer vara supersnygg på dom riktiga bilderna och i verkligheten.
Vore väl inte så konstigt om BMW börja likrikta alla sina modeller också. Audi har ju redan gjort det i många år och även Mercedes har nu börjat. Nya S-klassen ser ju som en uppblåst version av C-klassen och jag misstänker att nästa E-klass kommer se ut som en lite mindre uppblåst C-klass. Efterträdaren till GLK, Mercedes GLC, ser av spionbilderna att döma ut som en höjd C-klass kombi. Vore tråkigt om BMW går samma väg. Hittills har det varit mycket duktiga på att ge varje bil en unik design, men samtidigt har man direkt kunnat se att det är en BMW.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Länk
ar
457
argungu
118i -20
More: jag tycker inte den är ful, bara att det är tråkigt att man knappt kan se skillnad på 3-, 5- och 7-serien.

/Erik
BMW kommer aldrig tillbaks till sin storhetstid igen som på 80/90-talet, det är bara inse att E38 var deras vackraste serie någonsin, nu ser det bara ut som en Audi och en vansinnigt stor ful grill...
argungu

Om du inte kan se skillnad på 3-, 5- och 7-serien så är det fel på dig,
Li
55
Limbro
BMW 535d-11
BMW 218i AT-15
Porsche 718 Cayman-17
Jag tycker det lite synd att 7-serien inte fått motsvarande lyft utvändigt som invändigt. Håller med tidigare inlägg att grillen har tagit orimligt proportioner i förhållande till fronten i övrigt, vilket jag tycker är en ren designmiss.

Den utvändiga designen i övrigt har väl tanken varit att få den att se lite elegantare ut, men ur vissa vinklar främst snett bakifrån får den mig att tänka på senaste VW Passat sedan.

Tycker dock att den invändigt förfinats ytterligare vilket var behövligt då utgående modell har för liten skillnad mot inredningen på en F10/11.

ar
457
argungu
118i -20
More: jag sa KNAPPT kan se skillnad. :p

/Erik
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Tycker nya sjuan ser riktigt bra ut. Har varit skeptisk utifrån de bilder som cirkulerat innan. Men nu med riktiga bilder och filmer så har bitarna fallit på plats. Ser otroligt modern ut och och föregående sjua (som jag gillar skarpt) ser gammal och trött ut. Den vita med M-paket är ju bara så läcker, plockar nästan snygghetsförstaplatsen ifrån 6-serie CC
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Det är kärlek vid första ögonkastet!
Länk

Länk

Länk

Jag måste äga den när den kommer ner i min budgetnivå!
Är positivt överraskad! Hade svårt och se att man skulle kunna baxa in mycket mer teknik än i S-klass men jag känner mig smått besegrad. Inte alla är direkta teknikrevolutioner men den där känslan av att en ingenjör fått en snilleblixt som förenklar vardagen och sedan fått med den till produktion...sånt gillar jag!

Tyvärr verkar prislappen bli väl tilltagen. 740d xDrive F01 speglar ganska väl vad jag skulle välja och den börjar på 899k svenska pengar. Lite M-sport och annat på det så landar man på dryga 1,1MSEK för en drägligt specad vagn. Nu säger magkänslan att kalaset når helt nya nivåer med G11. Hoppas jag har fel.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
899' är billigt jämfört med vad f01 kostade ny. Dryg 2-3 årslöner, vilket är vad en Volvo 850glt kostade 1997.
Tycker den ser fantastisk ut och utstrålar pondus. Mäktig!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tycker också 7:an ser helt ok ut. Man måste komma ihåg att bilen säljs mest i Asien och i USA till en viss del, så smaken får anpassas lite efter de potentiella köparna... En ganska bra balans mellan sport, lyx, bling och komfort.

Tror detta kan bli en riktigt bra bil!

----
BMW CS/SC #6212
tror ni att denna generation 7-serie kommer med v12 motor?
Marin: priserna jag skrev avser just F01, när det gäller G11 har jag inte sett något i SEK ännu varför mitt resonemang stannar vid ett antagande om att 1,1MSEK inte räcker särskilt långt. Vill så gärna se en sjua på uppfarten när det är dags att byta nästa år men som så ofta annars finns det en absolut smärtgräns.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.