|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en Bmw e46, 328 2000 som jag nyligen haft nere saker på insugssidan. Efter att jag satt ihop allt går inte bilen att varva mer än 2500 varv, sen blöddrar det bara, EML och antispinn lyser. Har bytt insugsbälgar, insugspackning, gjort rent kontakten till spjällhuset med mera. Känns som jag har satt nån kontakt fel eller något. Bifogar en länk som visar hur bilen låter. Länk Mycket tacksam för svar. | |
|
Definitivt något fel, tjuvluft eller glömt sätta någon kontakt tillbaka. Bäst att gå tillbaka och kolla så att allt sitter på sin plats. |
|
|
En liten update. Testade nyss att köra bilen utan insugsbälgar, dvs jag ser spjället. Spjället rör sig inte överhuvudtaget när jag gasar, det går heller inte att röra på det med händerna. Kan det ha fastnat? Värt att veta är att problemen kom efter jag bytt vevhusvent, jag har alltså haft ner insug, spjällhus med mera. Bilen funkade perfekt innan jag rev isär den. |
|
|
Har du DSC på bilen eller är det gamla goda ASC? Bilar med DSC har ju helt elektroniskt styrt gasspjäll som jag fattar det och ASC har en gasvajer från gaspedalen och en elmotor som sköter spjället åt farthållaren. DSC var väl extrautrustning innan det blev standard något år efter 2000. Sitter spjället fast kanske det är något annat iofs. |
|
|
Jag har ASC, gasvajer. Spjället sitter helt fast. När jag hade loss spjället från bilen innan jag satte ihop det rörde det dock på sig. Känns konstigt va? |
|
|
Problemet löst! Tog loss gasspjället och då gick det att röra på :o, så smorde upp å gjorde rent. Nu går den som en klocka igen :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.