AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.695

335i 2007; Tre hål i hjulhuset?

St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
Har under en längre tid tittat på olika 335i och nu hittat en -07:a som jag funderar på att köpa.
Tvivlar dock lite baserat på att jag ser tre hål i storlek som enkronor i det högra främre hjulhuset om jag kikar under huven. Genom hålen syns alltså en del av framdäcket.
Det sitter en luftburk modell AFE "Power Magnum Steg 2 elite" monterad, min gissning är att denna är mycket mindre än originalburken och därför blottas hjulhuset.
Hoppas att någon av er BMW-experter kan bringa någon klarhet i om dessa hål är en infästning för originalburken eller om detta är något som förra ägaren borrat själv.

Här finns en bild som visar hur hålen ser ut:
Länk

/Tack på förhand.
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Jag kan ta en kik under huven på min bil imorgon och ge ett svar på hur det ser ut på min bil.

// Jonas

St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
Tack, det vore otroligt hjälpfullt. Vet inte om det är viktigt men bilen i fråga är en coupe-modell.

Här är en bild till som visar hålen ur en annan vinkel(tyvärr lite mörk):
Länk

Och ytterligare en bild som visar själva luftburken samt området runtomkring:
Länk
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
Hallå där,

min högst personliga gissning är att hålen är gjorda av någon tidigare ägare då de inte ser runda ut och dessutom ser ut att vara fulla av grader...
Kan inte tänka mig att det skulle kunna vara fabriksgjort, om nu inte mekanikern var berusad eller något...

mvh

MW-Guru
Dr
362
Drib
325i-08
Finns svaret här?
Länk
St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
Tack för länken Drib. En av de som hade postat i den tråden hade lagt upp en bild som visar hur det ser ut på hans bil, där ser hålen ut att vara pressade från fabrik:
Länk

Bilen som jag kollat på(bilderna i denna tråd) ser ut att ha mycket ojämnare hål, precis som om borrat dom större, varför skulle man vilja göra så?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.