|
|
|
|---|---|
|
halloj jag bytade tändstift idag på m5an. när jag kom till cylinder 7 och 8 möttes jag av det här: Länk hur kan dessa två stiften rostat så mycket? är min toppackning åt helv? :( mvh | |
|
Tror mer att du har fått vatten ner i t-stift brunnen. De kan hända genom motortvätt osv. Tror inte det är ngt med toppen eller motorn. |
|
| Visst är det så att vatten runnit ner till t-stiften vid motortvätt. Har inget med topplockspackning att göra. Mvh 427cu | |
|
hmm får.hoppas på de. ser ut som där hamnat vatten länge. kanske har packningen legat fel. mvh |
|
|
Packning kan inte ligga fel utan omedelbar konsekvens. Ex Olja i vattnet, Kylarvattnet försvinner, Motor vill koka, man blåser den mellan cylindrar etc. Mvh 427cu |
|
|
hehe jag vet.. jag syftade på packningen till tändspolarna |
|
|
Har du ägt bilen hela tiden sedan stiften byttes senast? Kan vara så att bilen stått avställd under vintern och innan dess har den motortvättats - risk för vatten i tändstiftsbrunnarna som stått länge... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
nope det har jag inte, mitt första stiftbyte.. förresten varför är din 320 rip? :) |
|
|
..."slagsmål" med ett vildsvin. ;o) Kollisionen var iofs inte så kraftig (kanske i 50-60 km/h) men det slog sönder så mycket att reparationerna skulle överstiga bilens värde - löstes in av försäkringbolaget. Grisen fick sätta livet till då eftersöksjägaren hittat den - han sa att den var rätt "tilltufsad"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| ajdå stackars bil o djur :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.