AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.999

Spotify integrering iDrive E61 -09

Ma
7
MacOsX
530xd -09
Hej!

Har suttit och läst nu ett par dagar om Spotify i BMW.
Blir inte riktigt klok på vad som gäller. Har en E61 -09:a som jag skulle vilja ha någon form av Spotifystyrning i. Nånting annat än telefonen för att styra Spotify. Att styra med luren när man kör är ju en ren trafikfara.

Ringde BMW för att höra och där fick man ingen hjälp. Det gick inte på min modell var svaret. Frågade varför men det kunde han inte ge mig något svar på mer än att det bökigt och förmodligen alldeles för dyrt. Frågade då vad det var som behövdes och vad det på ett ungefär skulle kosta. Det kunde han inte heller svara på. Tror inte han var så intresserad av att kolla upp det äns.

Så nu undrar jag om någon här på forumet har nån koll på vad som gäller?
Går det på en så pass gammal bil som en -09:a?
Vad måste bilen ha för utrustning för att det ska gå få till och går det att eftermontera?

Bilen har inte blåtand men den har USB om det har någon betydelse.
Bilens vin C025932 om det är till någon hjälp.

Väldigt tacksam för all typ av input från er.

//Marcus

sn
9
snajdan
525d E61 -05(04)
Det finns en eftermarknads modul, Dension gateaway 500, som löser ditt problem.

Den ska göra det möjligt att integrera ratten med externa uppspelningsenheter som tex mobiltelefon via bluetooth.

Länk
Ma
7
MacOsX
530xd -09
Den ska jag kolla upp.
An
31
Andreas_W
525dAt LCI M-sport
Det går att eftermontera en combox i bilen, men tror att man behöver ha en viss nivå av utrustning sedan tidigare isåfall. Har inte full koll, men efter vad jag har läst så ska det gå att göra på min.

Här finns det massa info på norska: Länk

Och här finns det ett företag i USA som erbjuder uppgraderingen, man kanske kan maila och fråga ifall de kan punkta upp vilka delar man behöver köpa och eventuellt skicka art.nr?

Länk
Ma
7
MacOsX
530xd -09
Intressant. Ska kolla upp comboxen också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.