AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.310

Update av firmware på idrove navin?

Undrar om man verkligen inte kan få nyare firmware till idrive basserade funktioner? Jag har E90 med CIC och dessvärre den lilla skärmen ( i know! It sucks men jag visste inte att det fanns olika storlekar när jag köpte vilen , dålig research av mig)
Hur som helst : navigationfunktionen är urdålig. Känns dumt att använda en TomTom när man har ändå inbyggd Navi därav frågan: kan man uppdatra firmware till Navigationen? Jag skulle bli väldigt förvånad om det vore omöjligt.
Ett exempel på något som är verkligen dåligt: (jag har Motion kartor) Navigationen är väldig bra på att uppskatta ankomsttiden vid längre sträckor. Det måste ju betyda att man tar hastighetsbegränsningar med i beräkningen. Men min skärm visar inte vilken hastighet är tilllåten på aktuella sträckan. Det är ju en funktion som finns med även på dem sämsta stand-alon enheter för 500kr... Det finns massor med andra exempel och jag har svårt att tänka mig att ingen uppgradering till den usla mjukvaran finns att få ( BMW eller alternativa källor)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

vilken hastighet är tilllåten på aktuella sträckan har väl med utr S8THA att göra med och inte navin.kanske har jag fel

Utrkod: S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO

Farsan får upp de på 2015-2 PREMIUM..gällande hastighet m.m

Motion och Move är *bajs* ,håller med dig...gamla varianten var "Business"

" som att välja en Volvo,eller Saab,när man kan få en BMW istället"

Om det vore utrustning så borde man kanske kunna köpa till det hos BMW i efterhand? Och hur med speed cameras? Finns det över huvud taget i BMW kartor och kan man i så fall kanske köpa till det?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Det kommer aldrig finnas fartkameror på skivorna...det är inte BMW som gör skivorna utan Navteq

går inte lägga till extra POIs på hårddisknavin

på äldre CCC navi PRO Idrive och MK4 DVD inga problem,

lagt upp 2 pics på HIGH/PRO

Länk

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.