|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw e60 -04 När jag startade bilen igårkväll så vibrera bilen och motorlampan lyser. High engine loads may damage catalytic converter. Drive at reduced engine load Jag bytte ljuddämparen för 1 månad sen. Vad kan det bero på? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Många olika saker som påverkar svar får man oftast med en felkodsavläsning. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hade du kört en väldigt kort sträcka - typ ut ur garaget och sedan stängt av bilen, innan du startade den och fick felet? I så fall kan det vara stiften som dränkts - prova att köra en kort sträcka och se om motorn går jämt efter ett tag. Gör den det, kommer lampan att släcka sig själv (felkoden ligger dock kvar i minnet och måste raderas innan besiktning) efter fem "godkända körcykler". Annars är det som Hasso skrev, felkodsläsning som gäller, du måste ju iofs ändå radera felkoden oavsett, så du behöver koppla upp bilen mot diagnosutrustning hur du än vrider och vänder på det... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Nu är det fixat:) tack vare en obd2 om den nu så heter så kopplade jag den på bilen och genom en app kunde man läsa av felkoder.. och det står att cylinder 3 är sönder.. så jag va i verkstad.. och felet var att tändspole gick i sönder. .så nu funkar bilen perfekt efter att byta tändspole | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.