|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett skumt fel på min E91a -06. Det har läckt spolarvätska framför hjulhusen en längre tid. Jag antog att jag var drabbad av samma läckage som många andra, att det läcker i kopplingen till munstyckena som spolar strålkastarna. Så jag drog säkringen till strålkastarspolningen (eller pumpen för strålkastarspolningen lär det väl vara) vilket verkar ha varit en fungerande fix för flera andra. Men, nu läcker det ännu mer!? Särskilt om bilen står i lite framåtlutning, har sådan parkering både på jobbet och hemma. Det läcker nästan ända tills varningslampan för låg nivå tänds. Spolarvätskan droppar alltså ut framför framhjulen på båda sidor, mest på passargerarsidan där vätskebehålleren sitter... Det måste ju vara från ledningarna till strålkastarsolningen det läcker eftersom det kommer på båda sidorna!? Hur är det möjligt när den pumpen är avsäkrad? Och det var rätt säkring jag drog, bilen spolar aldrig på lycktorna nu... ska man plocka bort pumpen (som väl sitter på vätskebehållaren?) och plugga hålet? Tips och erfarenheter uppskattas. /Jonas | |
|
Det läcker förmförmodligen för att behållaren sitter högre än spolarmunstyckena?! Du behöver fungerade högtryckspolning till lyktorna för att klara besiktning! |
|
|
Men behållaren sitter ju nere bakom främre hjulhuset...? Så den torde väl sitta lägre än spolarmunstyckena? Kollar dom verkligen lyktspolningen på besiktningen? /Jonas |
|
| Har du xenon så måste lyktspolningen fungera. | |
|
Vet inte hur din behållare ser ut, men på min där jag stoppar i spolar pumpen, så var det gummiringen som inte höll tätt mellan pump och behållare. Lite tätnings klister/packning också var det klart. Tänkte mest om din kanske läcker där också och det rinner lite längs bärarmar osv på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.