AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.092

Ac dålig kyla e90

Sida 2 av 2
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

@x1xdrive28i på Instagram.
Försökt dammsuga och rengöra i rövhålet till utrymme, med mediokert resultat. Ingen som kan har någon idé kring hur man kan skydda röret, sätter ni något medel eller rostskydd på?
Tog bort värmeskölden, blåste tryckluft och fick bort all grus och smuts...sen spraya jag på med "Rostskydd linoljebaserat " från biltema: Länk

Förmodligen inte helt perfekt men bättre än inget!
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Ok, tack för svar! Ska försöka få bort värmeskölden helt och hållet ikväll och börja med att få bort all skit.

Man skulle ju även vilja täppa till hålet som gör att så mycket grus och sand kommer in - ingen som har nån schysst lösning på det?
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Värmesköld borttagen, dammsugit, polerat och borstat så röret är frilagt och det är skinande rent runtikring. Blir att beställa en ny plåt 51487141784 (till X1) då den gamla hade en del hål och såg lite risig ut. Förmodligen många bmwägare som skulle ha ont i magen om de visste hur det såg ut i "grusfällan". Förhoppningsvis har jag nu lyckats förlänga livslängden på ac röret. Men en årlig rengöring får det bli framöver!
Pa
51
PapaWhiskey
320i E91 LCI -09
Fick hem mitt sprojlans nya rör och värmeskydd från leebmann idag. En fråga bara, skall ac röret vara vingligt/fladdrigt? Det böjs där det ser ut som de virat aluminiumfolie runt röret
BM
338
BMWE21323
X1 28i xDrive N52B30

Har också beställt ett nytt värmeskydd, som ska bytas. Däremot röret såg ok ut under all skit som jag tagit bort, så det har jag bara putsat upp.

Vet inte hur rörets egenskaper som du frågar efter är tyvärr.
Visa användare
2.336
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
"Man skulle ju även vilja täppa till hålet som gör att så mycket grus och sand kommer in - ingen som har nån schysst lösning på det?"

Gjorde såhär.
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Pa
51
PapaWhiskey
320i E91 LCI -09
Skall också göra någon liknande lösning. Röret är nu bytt för mig, skulle fylla på r134a imorgon men smällde med ett rådjur inatt :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.