|
|
|
|---|---|
|
Var inne idag och tömde felminnet på min E39:a, då airbaglampan blinkar och slocknar om var annat. På utprinten kunde man läsa att det var oregelbundet motstånd i en komponent till bältessträckaren. Är den svår att byta själv? Någon som vet kostnad? :) | |
|
Man byter hela bältesträckaren ! Och om du hade frågat om pris och bytet på den när du ändå var och tömde felminnet så hade du haft svaren på dina frågor redan =) Länk |
|
|
Givetvis frågade jag, men vad jag menade var hur mkt det kostar om man gör det själv (i form av mtrl). Jag ber om ursäkt att jag var otydlig. :) |
|
|
Det som kostar om man gör det själv är en ny bältessträckare ! För pris på en sådan är det bara ringa till din lokala BMWverkstad ! När jag tänker lite (händer inte så ofta) så behöver det inte vara bältessträckaren som felet ligger i utan i kablarna till sträckaren ! Detta är ett vanligt fel ! Och det löses genom att man byter ut en bit av kablarna mot nya kablar utan kontaktstycken (det är ofta dom som felet ligger i) ! Länk |
|
|
Vilket pris tar Ni på Hackefors BMW för en helt nya sträckare. Han jag pratade med sade nämde också ngt om att det var ngn kabelhistoria. Vet du mer praktiskt hur jag skall gå tillväga?? Eller har du ngn länk?? :) |
|
|
Vet inte vad vi tar för såna, och jag kan inte kolla det heller idag (är hemma med feber och hosta) ! Men annars så kan du alltid lyfta luren och ringa själv =) Att byta kablarna är inte speciellt svårt om man har vet hur en kabelskotång funkar ! Det som ska göras är att 2st kablar ska knipsas av innan den första kontaktstycket, och där ska man skarva på den nya kabeln som går direkt till bältessträckaren ! Och sedan ska man släcka felkoderna igen om man vill att airbaglampan inte ska fortsätta lysa ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.