|
|
|
|---|---|
|
Behöver köpa "ny" bil, men vet inte rikitgt vad jag vill ha... har kollat lite på 335D/335 eller m3 e46... men då jag kommer använda bilen sommar som vinter så är det bra om de funkar hyffsat:) känns fel att köra en m3 på vintern. alt är att hitta en riktigt go, tex E46 som någon har trimmat, men som man kan bes osv, det hade nästan varit de bästa. var även inne på att lesa en bil, men det blev ganska så fort både dyrt å ganska så tråkiga bilar:( | |
|
M135i xDrive? Helt klart både roligare och mer klipp än senaste M6, eftersom det är fyra hjul som sliter iväg den istället för bara två |
|
|
Då ska M135 vara rejällt trimmad.... enbart 4 hjulsdrift lär ju inte göra den speciellt mycket snabbare... En chippad 335d hade jag själv gärna haft... |
|
|
Ja, om drivande hjul är det som avgör så borde ju en M135iX vara dubbelt så snabb som en F1 som har två drivande jul och fyra gånger så snabb som en motogp-mc som bara har ett drivande hjul... =) Att en 1-serie kan vara roligare än en M6 är inte en omöjlighet. Jag tänker mig små smala alpvägar där effekten ändå inte kan nyttjas fullt i en M135i, men det har inget med drivhjulen att göra. Så att tro att en bil är roligare än en annan baserat på fyrhjulsdrift känns lika insatt som att bedöma en bil efter färgen på inredningen. |
|
|
har alltid gillat E30... gillar dom riktigt mkt.. Sitter å googlar, har har mig, å sett att en den har satt i m50b25 motor, Men det jag funderar på är om man kan få den bes, å laglig med en en kaross å motor? |
|
|
xDrive i all ära men det hör hemma i X serien, INTE i BMW s sportbilar. men d e klart inte gillar ju alla att köra på sladd å drifta :) |
|
|
En bakhjulsdriven BMW funkar helt ok på vintern så man behöver inte snöa in sig på fyrhjulsdrift. Du har ju uppenbarligen haft en 135, ska du klå det är det ju ingen E30 med M50 du ska ha. 335d och E46 M3 är två olika världar, presdandamässigt liknar de kanske varandra men i motorkaraktär är det ju helt olika körupplevelser. Köp en M3, de startar på vintern också, är du orolig för andrahandsvärdet behöver du inte köpa 5000mil mint-exemplar kanske. |
|
|
Japmax: MMMM det känns fel att köra en m3 på vintern, känns fel, men visst det hade varit kul, var inne på att köpa en m3 innan jag hitta 135. E30 är ju svin fräck en sån med M60 motor tror den heter så med V8? ja 33d hade inte varit fel, vet inte vilken av e46 och 335d som är billigast, gällande ja allt ägandet så att säga... var inne lite på och att ev köpa en F30 dock i sån fall blir det abolut max 320. annars så springer det iväg så i pris |
|
|
Fyrhjulsdrift är totalhypat idag! Skall tydligen vara fantastikst på vintern osv! Det som skapar stabilitet på vintern är hjulbas! Småbilar med fyrhulsdrift är som tvålkoppar i vinterväglag, en 5a eller 7a med rejäl hjulbas och tvåhjulsdrift känns betydligt tryggare i halkan. Har provkört en massa fyrhjulsdrivna bilar, och åker en VW Tiguan 4-motion på jobbet och de har betydligt sämre vinteregenskaper än tex en gammal E38, bortsett från att man kommer iväg snabbare från rödljusen, men i min värld obehagliga i halkan, och så den jävla understyrningen. En sladd parerar man med ratten, understyrning så håller man för ögonen och hoppas på det bästa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.