AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.387

Elfel, fönsterhissar, taklucka fungerar ej. Bmw e34 525tds -96a

bu
4
burre540
525TDS Touring -96 E34
Hej! Har problem med min BMW. Som rubriken lyder så fungerar ej fönsterhissarna eller takluckan. Det sjuka är att både hissarna och takluckan fungerade för 2 veckor sedan när jag körde in den i garaget. Nu idag när jag skulle åka och besikta bilen så fungerar dom inte.
Jag har självklart kollat säkringarna och dom är hela. Men bytte ut dom mot nya ändå. En konstig sak jag upptäckte då var att innerbelysningen sitter på samma säkringar, men innerbelysningen fungerar fint.

Så började jag riva lite under instrumentbrädan för att se vart kablarna tar vägen. Men där hittade jag en eftermonterad larmdosa. Swedeguard SG4000C. Den är inskarvad på en jävla massa kablar och det ser ut som att de är en treåring som gjort installationen... epa-dragningar överallt.

Har provat att googla efter ett kopplingsschema till larmet men utan att lyckas hitta något. Misstänker att det kan ha något att göra med den här larmdosan så skulle uppskatta om någon här kanske har ett kopplingsschema för den så jag kan ta bort den och få tillbaka orginal kopplingarna.

Tänkte även om någon mer här har haft något liknande problem med takluckan och fönsterhissarna.

Mvh Edvin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.