|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kan någon vänlig själ förklara för mig hur man tar bort den avtagbara dragkroken. Bilen är en 535 -90. Det känns som att man borde klara av sånt själv, men jag kanske inte är så där väldigt teknisk av mig =) | |
| vad har du för fabrikat på draget? | |
| Vet inte, var ut och tittade men det står ingenting. Tror att det är en originalkrok iaf! | |
Benno |
Tja! Har du en liten ratt på vänster sida av draget? Isåfall dra den åt vänster o vrid så ska det lossna, så är det iaf på min men du kan ju ha en annan sort. Den är låsbar med, så det kan ju vara så att du inte får bort den pga det,eller? Hoppas du klurar ut det....mvh |
|
På min 535 91' e34 satt den oxå fast. Fick 2:a på besiktningen. Fick banka med slägga med följd att dragkroken blev lite "skadad" och inte godkändes av besiktningen fick därför köpa ny löstagbar krok, 500:- på Mekonomen. Märket var Monoflex och var fastrostad.....mycket svett och lite tårar. Nu har jag alrid dragkroken på förrens jag skall "dra" nåt! "It's furious to be fast!" |
|
|
Efter litet lirkande nu på eftermiddagen fick jag i alla fall bort dragkroken. Det var inga svårigheter, den satt bara fast rätt hårt. Hittade en plastbit som det stod Monoflex på, så det är väl ett sånt drag jag har också! Tack för responsen! |
|
|
smörj upp alla rörliga detaljer eftersom de kollar det på besiktningen. Sitter kroken fast = 2:a Själv brukar jag passa på att smörja upp låsmekanismen i samband med att jag byter däck höst/vår så glömmer man det inte och slipper alla problem.... |
|
|
Tips, smörj upp allt i dragkroken och sätt inte på dragkroken förren när du behöver den så rostar den inte fast igen! "It's furious to be fast!" |
|
|
Ska tvätta bilen imorgon, så då ska jag passa på att smörja alla rörliga delar som har med dragkroken att göra... Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.