|
Sida 9 av 11
|
|
|---|---|
|
Finns under Passat Sportcombi Kampanjmodeller i konfiguratorn (Bygg din bil) på Volkswagens hemsida. MVH Christofer |
|
|
Tack för svar. Var lite tveksam då VW kallar kampanjen för Business Edition. Grymt prisvärt! |
|
| Vilken utrustning innehåller Alltrack Business edition då? | |
|
349k för en Passat Alltrack GTS känns ju som en riktigt bra deal. Jag har lite svårt att komma på någon annan bil som man får mer för pengarna. @Anders, ja jag är mycket nöjd med min Q7. Komforten är underbar. Och den drivlinan går inte att klaga på. Berätta gärna vad du tycker om den själv när du lånat hem den. Kul att höra andras åsikter. |
|
| Sorry för fortsatt OT men pratade med säljare idag som bekräftade att priset även gäller privatpersoner. Volkswagen har enligt honom fått på pälsen av skatteverket angående differentierade priser till företag (förmånsvärde). Innebär att även toureg 204 hk ligger på 399 tkr privat. Låg på 439 tkr innan om jag inte minns helt fel. | |
| Spännande att VW fått på pälsen för differentierade priser för företag/privatpersoner. Rimligtvis borde Audi, BMW och MB fått samma kritik. Ska bli spännande att se hur de hanterar kritiken! | |
| Verkligen. Jag tycker framför allt Mercedes har jobbat så ett bra tag. Det skiljer väldigt mycket dessutom i pris. | |
Terry N |
En viss anledning är nog också dieselgate, de måste köra med lite kampanjer nu, försäljningen går lite trögare trots att det inte sägs rakt ut, tror iaf att ''affärerna'' tar lite längre tid. Kommer en ny Touareg inom närtid också. Dock är det ovanligt att Passaten är så tidigt i ''livscykeln'' med dessa priser, tror det dock beror delvis för att få lite fart igen. |
| VW ökade typ 6% i december och tog in på Volvo som ökade 1% eller så. Dieselgate har inte påverkat VW i Sverige nämnvärt. | |
|
Tror inte det minsta på någon "dieselgate" i Sverige överhuvudtaget. Innerstadens miljöpartister (de enda som bryr sig) tillhör inte VWs nybilskunder... ------- //Lövet |
|
Verdi |
Nä, sånt där blåses alltid upp så stort men får nästan inga konsekvenser mer än för stunden. Ungefär som alla matlarm. Hörde iofs om ett större företag (vet ej vilket) som förbjudit sina anställda att välja VW. Antagligen var det en snabb populistisk åtgärd som de backar på så småningom. Är det gamla Touareg som säljs fortfarande? |
|
Gamla Touareg, finns det någon ny? Tiguan är det väl som ska bytas näst. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Kollade på engelska wiki-sidan och blev rejält förvirrad. Står att första generationen (2002-2010) ska återkomma som generation 3 från och med 2016. Öh? Länk |
|
Det kom väl en facelift på Touareg MY2015. Modellen lanserades 2010 så den är ju inte pur ung. Det var 8 år emellan denna och föregående modell. Så kan man gissa på en ny modell 2018? Provkörde en för några veckor sedan och den känns lite utdaterad, upplevelsen är väl att den känns lite plastig. Men att Passaten som år såpass ny reas ut är ju lite spännande. Mycket bil för pengarna men inte så sexig... |
|
|
Jag skulle inte lita mycket på de uppgifterna ------- //Lövet |
|
| Touareg må vara lite plastig, men är, enligt mig, den Volkswagen-modell som går absolut tystast och skönast på vägen. Det märks att den delar många komponenter med Porsche Cayenne. | |
Terry N |
Närtid fel ordval, men den kommer troligen presenteras 2017. Kan understryka att det är mycket bil för pengarna i klassen, helt klart. Jag hade inte tänkt ha den så länge, men har nu haft den i 18 månader... Över förväntan, mkt skönt med luftfjädring bla. |
|
Tittut säger nya Tiguan: Länk ------- //Lövet |
|
Terry N |
Finns ju ngn anledning att de har rätt bra deals så tidigt för nya passaten, har den funnits i 12 månader än? Fick även hem adresserat till mig lite smörj för kunden att de erbjöd 15' eller 20' extra för min bil (minns inte vilket) i inbyte mot nya passat (detta var innan jul) De drar säkert av det delvis på prutet på ny bil, men de ville iaf ha in mig i bilhallen, vilket säger en del. Att de ökade 6% i december är väl bilar som är inreggade då, de beställdes väl tidigt i höstas? Rätta mig om jag har fel där. |
Terry N |
OT, tråden ska handla om Allroad, sorry |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.