AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
56.467

Audi A6 Allroad 3.0 tdi

Sida 7 av 11
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

262hk orginal
Länk

Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Jag har sett deras mätningar och ställer mig klart tveksamt till effektuttaget. Att det är mer än 218hk stämmer nog, det har man hört på fler ställen och med tanke på hur bra den går. Men att den ska ha mer effekt än en BMW 530d är inte troligt.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Såg en annan mätning på 255hk och det verkar rimligt. Det roliga är ju att steg 1 ger 330hk, min kommer inte vara original länge till :)

Oavsett siffrorna så ljuger ju inte Racelogic...(och då omräknat skall det vara över 250hk för att klara tiderna, original)
Länk

Citat:
"Vi använder Insorics system och nu även kompletterat med deras vågar för att få en ännu högre mät noggrannhet. Detta system stämmer väldigt bra och vi har jämfört resultaten på samma bil med både rototest och mustang dyno. Sedan har vi RaceLogic siffrorna som backar upp effekten väldigt bra. Plus att vi gör mjukvaran själva och ser således original värdena vilket gör siffrorna väldigt trovärdiga"
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Vad säger panelen om färgval? Så klart individuellt. Tycker svart e snygg men x3an är svart nu å all skit syns och tyvärr tvättar jag för sällan. Tycker den bruna är snygg, såg en blå idag som jag oxå tyckte var snygg. Gubbig? Vit går bort enligt frugan. Nån annan färg man ska fundera på?
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Hellackad Midnattsblå eller Tornadogrå.

Kolla längre ner i den här intressanta tråden om Allroad:
Länk

4-cyl 190hk med Quattro verkar vara på ingång och då gissar jag att den fina kampanjen på Allroad går mot sitt slut.
Länk
"Kampanjen" på Allroad gäller nu tydligen tillsvidare... dvs den ligger väl snart i prislistan. Dålig stil kan man ju säga. Först hetsa kunderna att beställa för att få rabatten och sedan skjuta den framför månad för månad till att nu i princip permanenta den. Mercedes-varning där.

/Anders
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Håller med, men är det fortsatt 3,0 motorn i kampanjen?

På fredag får bilen 330hk+ ska bli spännande att känna skillnaden :)
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Anders, jag håller med. Dom har ju sagt sedan i våras att den är på gång att gå ut...

Slippy, ser fram emot att få höra en rapport när du fått den :)
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Godmorgon,

Igår var en rolig dag.
Bilen bänkades orginal till nästa 280hk, en av anledningarna var att det var riktigt optimala förhållanden med högtryck och kallt ut ca 8 grader.

Efter optimering fick jag smått otroliga 340/700nm(kom inte ihåg exakt siffra).
0-100 med racelogic 5,0s 6,6s orginal.
100-150 5,7s 8,4s orginal

Trotts att jag var mer gasglad på hemvägen blev förbrukningen 7,3L medans på uppresan sa 8,1. (Gbg-Sthlm ca 45mil)

Bilen går otroligt bra, speciellt över 100 där man känner den stora skillnad, många bilar blev förvånade på hemvägen :)

Så om någon tvekar så kan jag säga att det blir en ny bil, den behöver inte växla ner som tidigare utan har vridet på låga växlar, vilket gör att det blir en annan körkultur vilket jag uppskattar. Sedan är ljudet annorlunda när man går på fullt, ett härligt väsande :)

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Intressant att höra Slippy!

Har beställt en A8 3,0 TDI 262 som kommer i vinter. Man blir inte annat än sugen på att ta en tur till Nynäshamn till våren/sommaren. Får man fråga vad kalaset gick på?

MVH Christofer
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Hej Crille,

Såg att du skulle sälja den roliga bilen :(.

Vad blev det för spec på A8:an, samt vad fick du för rabatt, hört om 35% rakt av på senaste tiden.

15kkr inkl moms och garanti för steget hos Stertman.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Monsungrå metallic med muskotbrunt läder
Sportpaket (exteriört)
Komfortsportsäten
Utrustningspaket Sverige
Bortfall av typbetecknings- och teknologiemblem
Matrix LED-strålkastare med LED-bakljus
Parkeringsvärmare med fjärr
Sportratt med paddlar

Navigation plus, luftfjädring, PDC, adaptiv farthållare, elstolar med minne, elbaklucka, keyless etc. är standardutrustning...

Fick drygt 40% rabatt...

MVH Christofer
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
40% rabatt!? Då blir ju bilen billigare än motsvarande A6 med samma utrustning. Är det någon generell rabatt då den är utgående eller varför denna ohyggliga rabattsatsen?

Slippy, vilka siffror! Bilen måste gå som ett skott. Jag gissar att det var värt varenda krona...?

Är det någon som vet vad Stertman har bänkat 272hk motor i Q7 original? Står på deras FB-sida att även den gav mycket mer, men det står inte hur mycket.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Ja, en A6 3,0 218 hade blivit ca. 100´ dyrare netto...

Det hade sålts för få A8:or i Sverige så de var tillfälligt kraftigt rabatterade, slut på det nu...

MVH Christofer
Intressant. Någon som vet ungefär vilken rabatt man kan få hos Audio på en tjänstebil A6 Allroad.
Slippy, kollade på din spec men förstår inte riktigt vilken rabatt det ger i slutändan?
Någon annan som vet?
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

@smurf

Priset blev 462kkr och rabatten ca 110kkr.
64kkr var i kampanjen, sedan fick jag 10% på totalpriset ovan på det.
462kkr =46,2kkr i rabatt
Total rabatt 64kkr+46,2kkr= 110,2kkr

Så priset utan rabatterna hade varit 572kkr.
Slippy

Tack då fattar jag!
Är du fortfarande nöjd med bilen?
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Jotack är fortfarande jättenöjd med bilen. Aldrig åkt så bekvämt(luftfjädring) och efter "uppdateringen" av mjukvaran är det även en liten sleeper. Kan tilllägga att jag aldrig gillat Audi innan, bara varit BMW...
To
370
Tobbe330
Skoda Kodiaq 2019
Gusvigilante hur gjorde du? Även jag har en X3 20d -14 som jag funderar på att byta i förtid till förmån för en Allroad.
Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Hehe! Tobbe, jag försöker tänka på annat :) Jag har inte slagit till än. Snackade med säljaren och kampanjen verkar hålla i sig, ytterst liten höjning. Mitt dilemma är att X3an körs mest av frugan då jag har tjänstebil. Hon kunde inte vara mer ointresserad och då känns det idiotiskt att byta. Kasta pärlor åt svin typ! :) Men det blir nog ett bilbyte fram på höstkanten tror jag. Riktigt fin bil är det, och mycket bil för pengarna! Men du har din X3:a som tjänstebil väl?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.