|
Sida 6 av 11
|
|
|---|---|
| Är inte placeringen av hastighetsmätaren lite dum på Allroaden? Typ bakom ratten så att den knsppt syns. Jag tänkte på det vid nåt tillfälle men tänktr inte mer på det men imorse när jag och frugan pratade om den så tog hon upp det. Ni som kör dem dagligen, hur tycker ni det funkar? | |
|
Jag förstår nog inte alls vad du menar, jag tycker både den och varvräknaren är hur tydliga som helst. Hur hade du ratten för att inte kunna se den och tyckte du då att det var samma problem med varvräknaren? Du kan även få upp hastigheten digitalt mellan de analoga mätarna om så önskas. |
|
| Haha! Kanske bara vi som är lite dumma i huvvet! :) bilen jag körde hade nav som man kunde ta upp mellan varvräknaren och hastighetsmätaren. Den kräver ju sin plats givetvis ocj puttar ut mätarna i kanterna. Sen hade jag ratten ganska lågt vilket påverkar vad man ser och inte ser. | |
|
Håller med Amli, inget alls som jag reflekterat över. Att få mätarhusen mer eller mindre synliga kan man ju få i vilken bil som helst med ställbar ratt. Jag har ofta som Amli skriver hastighetsmätaren digitalt mellan mätarhusen. Sen vad gäller automatlådan i iaf A8 måste jag ta tillbaka att man behöver faktiskt inte ställa tillbaka till P-läget när man parkerar, det gör den automatiskt som BMW-s sportautomat. Däremot så är det väl inte så på Allroaden som väl har en annan automatlåda än A8. Vad gäller Matrix-LED så fungerar de utmärkt nu när jag haft tillfälle att testa i höstmörkret, även om nog ändå BMW-s adaptiva LED är ännu lite vassare, men de får nog ändå stanna kvar i min spec på Allroaden. /Anders |
|
| Med känsla: Nä, det blir något helt annat som det ser ut denna gång. Det blir en större "bil" från VW koncernen tror jag. Eventuellt import av nytt fordon från tyskland :) | |
|
aha där ser man, låter spännande, ja det lär väl bli bra rabatter på VW i fortsättningen.... Lönar det sig med import av ny bil från Tyskland, utan vagnskadegaranti och med dagens Eurokurs? Berätta mera! /Anders |
|
| Anders är det din svarta A8 som är till salu? | |
|
Ja den är min. /Anders |
|
| Snygg! | |
| Lädret var riktigt snyggt. | |
|
Ja stolorna är riktigt läckra och oerhört sköna. Audis komfortstolar är nästan ännu skönare än BMW-s. Även i Allroaden är komfortstolarna jättesköna. /Anders |
|
| Anders, är din Allroad på ingång nu mao eftersom du ska sälja A8:an? | |
|
Den kommer vecka 46 tror jag men vill vara ute i god tid. Vi har ju en andrabil att åka i under mellantiden om den blir såld tidigare än så. Den byggs vecka 42 tror jag. Smidigt iom att jag har vinterdäcken kvar från den förra. /Anders |
|
|
Vad är det för andrabil ni har? Ja, vinterdäcken från den förra kan ju inte vara särskilt slitna :) Hur ser specen ut på Allroaden? |
|
|
@Amli, vi har en Golf TDI -2014. Jag har för mig att jag har skrivit specen här tidigare, har den inte tillgänglig nu, men den är svart metallic, 20", komfortstolar med skinn, navi MMI, panorama, Matrix LED, Bose, drag, sport edition, svart optik, paddlar, solgardiner bak, värmare, svart innertak, backkamera, audi connect, utökat ljuspaket, teknikpaket, tonade rutor och kanske något mera som jag glömt. Alltså mer eller mindre fullutrustad. Det var extrautr för cirka 220 tkr vill jag minnas. /Anders |
|
|
Anders: Nog för att din Allroad var välutrustad, men om vi pratar all utrustning på en A6/Allroad så handlar det om 600-700´ utöver grundpris... MVH Christofer |
|
|
@crille, jag kan inte se att jag heller skrev "all utrustning"... Jag är fullt medveten om både Audis och BMWs mer eller mindre hutlösa tillägg på diverse tillval... /Anders |
|
|
"mer eller mindre fullutrustad" MVH Christofer |
|
|
Men det är knappast samma som all utrustning, läs innantill /Anders |
|
|
OK, ursäktar min okunskap. För mig är ''fullt utrustad" just det... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.