|
Sida 4 av 11
|
|
|---|---|
| Vad kan man förvänta sig för förbrukning på 218hk resp 272hk-versionen? Tidigare har dom ju varit relativt törstiga om man jämför med BMWs 3.0-motorer. | |
| Beror ju helt på körstil och vart du kör. Men räkna med 0.7-0.8l/milen blandad körning. | |
|
Ja något mera än en 520d X-drive F11. /Anders |
|
| Ungefär vad drar en 530d xDrive F11? | |
| Vilken bil, hämtade den idag, supernöjd! | |
|
Kul. Grattis till din nya bil! |
|
| Grattis till bilen! Har själv drabbats av bilbytarsjukan, bortom all sans och balans men det är sjukt svårt att komma ur det. Har inte provkört än, vilket antagligen innebär att man iaf är inom räddning för sjukan ;) någon som har koll på om kampanjen kommer att förlängas? Enligt killen på audi Göteborg så har kampanjen legat länge och blivit förnyad. Så man kan kanske hoppas på det? Hade egentligen tänkt att vänta ca 1 år till innan jag byter X3:an. Men verkar onekligen som man får mycket bil för pengarna. Som jämförelse var jag inne hos bmw igår och fick offert på en 520 m sport och 19 tum, hamnar oxå på 450-ish. Sen ska man på med lite annat krams. Så på papperet känns A6 mer lockande. | |
| Grattis till bilen! Har själv drabbats av bilbytarsjukan, bortom all sans och balans men det är sjukt svårt att komma ur det. Har inte provkört än, vilket antagligen innebär att man iaf är inom räddning för sjukan ;) någon som har koll på om kampanjen kommer att förlängas? Enligt killen på audi Göteborg så har kampanjen legat länge och blivit förnyad. Så man kan kanske hoppas på det? Hade egentligen tänkt att vänta ca 1 år till innan jag byter X3:an. Men verkar onekligen som man får mycket bil för pengarna. Som jämförelse var jag inne hos bmw igår och fick offert på en 520 m sport och 19 tum, hamnar oxå på 450-ish. Sen ska man på med lite annat krams. Så på papperet känns A6 mer lockande. | |
|
Grattis Slippy, visst är det otroligt mycket bil för pengarna! Hur blev din spec? Jag får väl min i november vill jag minnas. Åker A8 -15 under tiden så jag lider ingen skada ;) /Anders |
|
|
Mmmm, Gusvigilante. Jag har drabbats av precis samma sak :) Jag har sagt att jag ska vänta till årsskiftet men det blir tufft... Jag hade tänkt att slänga in en beställning på Allroad men nu har jag börjat snegla mot Q7. Har tidigare avfärdad den då jag tycker den är för dyr och jag vet inte om jag tycker den är så snygg. Men efter att ha sett en del i trafiken nu så har jag svängt i det sistnämnda. Den växer verkligen! Sedan är även X5 med i bilden. Älskade verkligen min tidigare E70 och F15 är ju klart bättre på alla punkter. Dessa val... :) Anders, vad har du för spec på din kommande Allroad? |
|
|
@Anders som nedan tror jag :) Audi A6 Allroad 3.0 tdi 218hk Sport Edition Kampanj. -Växelpaddlar 1800 - Aluminium dekor 4400 -elinfällbara speglar 3000 -Tillsatsvärme/kupe 16700 -Teknikpkt 16200 -Trailer 10900 -Sport edition 3900 -Lilla belysnings pkt ca 4000 Kampanj -63900 Rabatt -52000 Totalt 462 000kr Tonar rutorna idag. Planen är att chippa den så fort det kommer en bra lösning(så man slipper vara utan bil 1v) |
|
|
Inte varit så impad av nya Q7:an på bild men IRL var den riktigt fin, både in och utvändigt. Men det är mycket pengar! :) Berätta hur det går! :) |
|
|
Kikade också på Q7 när jag sålde min Allroad i juni men hoppade då istället på en A8 258 HK med 34% rabatt. Min beställda Allroad har väl extra allt; panorama, bose, komfortstolar, mi-navi, skinn, trailerpkt, teknikpkt, svart/svart med svarta lister, 20", belysningspkt, sportedition, tonade rutor, värmare, backkamera, solskyddsgardiner, växelpaddlar, Matrix led (tar antagligen bort för är ej impad av de på A8, BMW adaptiva led bättre). /Anders |
|
|
Audi connect också, landade på ca 604tkr efter ravatt /Anders |
|
|
Ja, Q7 tycker jag blir finare ju mer jag ser den. Märkligt att den blir så ful på bild. Men det är främst hur underbar jag tycker den är att köra. Klart bäst i klassen på den punkten, åtminstone om vi snackar komfort. 34% rabatt!?! Varför fick du ett sådant pris? Det sitter en hel del utrustning på den A8:an då gissar jag? Har du även fått en offert på en Q7:a? Hur mycket % rabatt fick du då? |
|
|
Amli, ja den är rätt så fullutrustad, saknar väl bara dragkrok och sollucka om jag hade specat själv. För övrigt en underbar bil. Motorn imponerar enormt trots "bara" 258hk. 0-100 lär gå på 5,9 s. Audi har gjort ett mycket bra jobb med sina nya diesel sexor och har tagit täten där framför BMW. Men man saknar BMW-s sportautomat när det gäller manövreringen och sen förstås I-drive. Q7 gick bort för mig pga av priset. A8-an blev ca 200tkr billigare än den Q7 jag hade velat haft. /Anders |
|
| Anders, tack för intressant info. Föredrar du std xenon framför LED (ej LED matrix) även på A6 Allroad? Eller är LED (ej matrix) det du rekommenderar? Är upplevd komfort (fjädring) bättre i A8 än i A6 Allroad? | |
| Ska bort till lokala Audihandlaren för att få en offert på en A6 Allroad också, hade jag inte trott för ett par år sedan. | |
|
@hellstrom Det är farligt att provköra, jag fastnade efter 3min. Säljaren sa: "att det var den kortaste provkörningen han sett..." |
|
|
Det blir nog som Slippy skriver :-) /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.