|
Sida 2 av 11
|
|
|---|---|
|
Amli, jo jag var ute en kort sväng i XC90 för ett par veckor sedan men måste ut en tur till tror jag. Jag lyssnar gärna imorgon på dina intryck om Q7! Det är synd att man inte får motsvarande rabatt på den som på Allroaden... /Anders |
|
|
@slippy => Om du har High Performance ljudet så skulle jag säga att det är likvärdigt med Audis Soundsystem. Premium Sound matchar Bose ganska bra (Jag vet att ljudsystemen varierar mellan olika modeller från samma tillverkare trots samma namn). Volvo har ingen jämförbart paket till Audis B&O ljud. Men efter att ha lyssnat på det (min svåger har det i sin Allroad) så kan jag inte säga att det motiverar prisskillnaden från Bose. B&O ljudet är dock en högmarginalprodukt, så min svåger fick det för 30k SEK Bra kommentar om interiörlisten! Jag valde också till aluminium istället för originallisten. Mvh/ Niclas |
|
|
Heden: Är det spridningslinserna i A6:an B&O-system? Tycker personligen att de gör den största skillnaden (och då så klart i stereo, inte BMWs mittmonterade variant) Klämde och kände på Q7 igår och premiumkänslan finns ju där på ett helt annat sätt än XC90. Saknade dock de djupa noppriga mattorna men kanske finns som tillval. Allroaden är ju perfekta bilen om man inte alltid vill åka högbygge. Luftfjädringen gör ju att de flesta andra bilar har dålig komfort jämförelsevis. "lilla" motorn har jag kört en del i Touareg och instämmer i att den känns riktigt pigg och stark för sina deklarerade siffror. VAGs start/stop får överlag tummen ner. |
|
|
Lägger nog in en beställning idag, om han bjuder på aluminiumlisterna :) Nere på 462k nu tagit bort Bose (efter att ha provlyssnat med Spotify, hörde ingen skillnad )och tonade rutor(gör det hos min glaskille istället slipper det landa på förmånsvärdet) lagt till lilla ljus pkt. Fantastiskt bil att köra, men jag hoppas att jante-sverige accepterar en sådan. (Det var anledningen till volvon innan, men om jag maxar en XC60 d4 awd så blir den dyrare Audin) |
|
|
Grattis Slippy! Bra att minimera f-värdet. Vad blev %-rabatten på kampanjpriset? Vet du (eller ngn annan) om de elfällbara backspeglarna är fjärrstyrda? Dvs fälls dom in och ut med (långt) tryck på fjärrens låsknapp? Testat bil med dubbla fönsterrutor? A6 allroad har det som option. |
|
|
Hoppas det blev beställning! Allroad är bilen för finsmakare, försök ha överseende med ignoranta. Mvh Thomas |
|
| turbo4ever, de elinfällda backspeglarna fälls ut igen först när du startar bilen. | |
|
Beställd, prutade till mig alu-listerna :) 462k (så cirka 52 i rabatt +69,4 på kampanj) |
|
| Amli, så backspgelarna fälls in när bilen låses, men kan det även göras inifrån kupén? Tack för förtydligande. | |
|
Turbo4ever => Backspeglarna kan fällas in/ut inifrån. Funktionen där de fälls in när bilen låses ställer man in via menysystemet. Det är ganska praktiskt (speciellt om man har advanced key (keyless-go) då man enkelt låser bilen utan att reflektera över det. Då är det ganska smidigt att slå en snabb kik och se om backspeglarna är infällda eller ej. Mvh/ Niclas |
|
|
Thomas M => Jag vet tyvärr inte om det är spridningslinserna eller ej. Skulle gissa att så är fallet. Det "coolaste" med B&O är de motoriserade diskanterna som åker upp ur instrumentbrädan. Mer partygimmick än något annat, men effektfullt är det hur som helst :) Mvh/ Niclas |
|
| turbo4ever, precis. Och ja, du kan även fälla in och ut dem manuellt inifrån kupén på en liten ratt vid fönsterhissarna. Samma ratt dom du justerar dem på. | |
|
Slippy: Gött! Grattis/bra jobbat! Har du skrivit vilken färg det blev? Låter vettigt med att skippa Bose. Heden: Haha, ja men då är det linserna jag tänker på som "kommer upp". Håller på och terrorisera frun nämligen med att provlyssna all musik vi har på de nya hemmahögtalarna med samma diskanter (ingen cool popup-effekt dock utan sitter fast på toppen). Känns som din svåger fick ett väldigt bra pris! Mvh Thomas |
|
|
När det gäller B&O så är det ju inte alls prisvärt. Det är vid ytterst få tillfällen som man får ut den effekten, i princip bara när man lyssnar på CD. De "vanliga" ljudkällorna radio och streama Spotify mm är för dåliga för att få ut ljudeffekten och därför är kostnaden för B&O helt bortkastad. Jag har haft det i en 640i GC. /Anders |
|
|
Det är ju en känsla som är svår att mäta. Det skiljer sig verkligen åt mellan bilarna, systemet i 6-serien har jag lyssnat rätt mkt på och där låter det inte så bra, i det fallet håller jag med om att det inte är värt pengarna. B&O riktar sig ju inte till radioanvändaren. Cd-skivor är ju ett självklart val för den som tycker om bra ljud och vågar stå emot alla nymodigheter där ljud uppstår från något som inte snurrar. =) Mvh Thomas |
|
| ibisvit (solid) så den inte ser för dyr ut ;) | |
|
Om jag inte minns fel så stödjer Audis anläggningen FLAC, så CD-skivor är inte helt nödvändigt att släpa runt på. Mvh/ Niclas |
|
|
Även jag har beställt en Allroad, leverans runt årsskiftet. Valde till: Svart, Sportpaket, 20", svart innertak, tonade rutor, dragkrok, fjärrstyrd värmare, svarta lister exteriört, Ledstrålkastare. Funderar på om jag ska lägga på Teknikpaket samt något av ljuspaketen. I övrigt så är jag nöjd med specen. |
|
|
Bestämde mig nu också för ljuspaketet. Så specen är är: Svart Trailerpaket Sportpaket Svart innertak Svarta lister Tonade rutor 20" Titanlook Matt Fjärrstyrd värmare Led Strålkastare Automatiskt avbländar innerspegel Helljusassistent Ljuspaket Askkopp med cigguttag Bortfall modellbeteckningar |
|
|
Jag kan fö tänka mig att B&O-diskanterna mår bra av att inte vara exponerade för damm, pollen och UV-ljus...? Så det är nog ej endast en partygimmick. Grattis till era fina bilar! Jag var I I så nära att köpa en för ett par år sedan, när de hade en kampanj på 399k för en 204-hästare... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.