|
Sida 1 av 11
|
|
|---|---|
|
Hej, Var och provkörde en sådan och blev helt såld. Jag har ingen aning om vad man skall ha för utrustning har lagt följande spec: Audi A6 Allroad 3.0 tdi 218hk Sport Edition Kampanj. -Växelpaddlar 1800 -elinfällbara speglar 3000 -Bose 12100 -Tillsatsvärme/kupe 16700 -Teknikpkt 16200 -Trailer 10900 -Sport edition 3900 -tonade rutor 5500 Kampanj -63900 Rabatt -47000 Totalt 475 000kr (funderar på LED-ljus 12000 och Navigator 20000) men använder ju inte dem jag har idag. Något jag har glömt eller borde ha med? | |
|
Är det inom ramen för företagsköp du får sån bra rabatt? |
|
|
Ja dom har en företagtskampanj nu på 218hk på A6&Allroad Länk |
|
|
LED skulle jag gärna försöka få med. Teknikpaketet känns inte helt nödvändigt, jag har för egen del inga problem att öppna en bagagelucka själv och trycka på knappen på nyckeln. Men ryms det i budgeten så och du vill ha det så kör! ------- //Lövet |
|
|
Jag har kört ca 500 mil i min Audi A6 Allroad 3.0 tdi 218hk Sport Edition - 2015. Riktigt nöjd än så länge! Har en liknande spec, -Växelpaddlar -Elinfällbara speglar -Läder Milano -20" fälgar -Ljuspaket -Svart innertak -Teknikpkt -Trailer -Sport edition -Tonade rutor Tycker att Audi Sound System duger gott. Skulle gärna ha navigator men känns inte ekonomiskt försvarbart när man inte nyttjar det speciellt ofta...Och när det dessutom är en privatbil... Betalade 470.000:- efter rabatt. Så rabatten gäller även privatpersoner, eller gjorde åtminstone. Vet att de är en optimering på g som bör ge runt 300 hk. |
|
|
Jag beställde en A6 3.0TDI när den senaste versionen släpptes (2012 och har i dagarna beställt en RS6. Jag måste säga att din spec ser bra ut. LED ljus var något som jag funderade på förra gången, men kunde inte riktigt motivera kostnaden. Nu efter faceliften så är det Matrix LED vilket är klart bättre (dock så förutsätter det nästan navigatorn för att man ska få ut maximalt). BOSE är klart prisvärt. Steget upp till B&O är för högt för att motivera prispåslaget. Audi Soundsystem duger gott om man inte har allt för stora krav på ljud. Audi's standardljudanläggningar är ett par snäpp bättre än BMW's motsvarande dito. Trailerpaket är något som alla säljare säger att en Allroad måste vara utrustad med för att gå att sälja begagnat. Jag håller inte riktigt med där personligen. Tror att långt ifrån alla bilägare drar båt/husvagn/ trailar banbilar till olika banmöten runt i landet :) Om det ingår backkamera i paketet så är det ganska prisvärt. Bilen är nästa 5m lång så en backkamera är guldvärt. Ljuspaketet är något jag kan rekommendera för att det ger en väldigt trevlig inramning i kupén. Lycka till med köpet. Mvh/ Niclas |
|
|
Bra spec. Håller med om ljuspaket. Tillför mycket för trivselfaktorn i kupén vid mörker. BOSE är helt ok, men skillnaden från Audi Sound System är inte stort nog för prisskillnaden enligt mig. Växelpaddlar är en liten kostnad men helt meningslös kan jag tycka. Det använder man en gång i början sedan låter man bilen växla själv, vilket den gör riktigt bra. Jag skulle satsa på Navin före LED om man måste välja. |
|
|
Hej, Härligt att det finns folk här som kan audi också :) Så skippa Bose och trailerpaketet och Teknik, Lägg till Nav och Led? 12+10,2+10,9 = 33,1 Nav 20 + Led 14 = 34 Är det lilla ljuspaketet för 3400 eller utökat för 6900 ni menar? Mvh |
|
| 300 dieselkusar är ju bra! | |
|
Utrustning kan diskuteras i all evighet då det är mycket personliga kriterier som avgör. Bose och LED hade jag kunnat skippa men skulle inte velat varit utan Trailer- och Teknikpaket. Navin är dyr men även skärmen är så ohyggligt mycket bättre än den lågupplösta och mindre man får utan. Dessutom är det bara med den du kan få menyerna på svenska om det spelar någon roll. Lilla ljuspaket räcker tycker jag. Jag tror att enda skillnaden på lilla och stora är att sistnämnda har LED på innerbelysningen. Du får fortfarande den trevliga belysningen i listerna på insidan dörrarna samt på utsidan när du låser upp och öppnar dörrarna. |
|
| Just nu funderar jag att byta Bose mot Navoch lägga till belysningspkt och skippa LED. | |
| Funderat på luftfjädring? Det hade jag gärna haft på en Allroad men det kanske ingår i några av paketen? | |
| Precis, Luftfjädring (ställbart) är standard på Allroad, det som skiljer mot vanliga A6:an | |
| Det och att Alcantaraklädsel även är standard på Allroad. | |
|
Som nämndes tidigare, det lilla ljuspaketet räcker gott. Växlingspaddlarna skulle jag personligen skippa. Jag personligen är allergisk mot dåligt ljud i bilen, så standardljudet går bort oavsett bil. Här kan bara du bestämma vad som är viktigast för dig. Som referens, vad har du för stereo i din V60? Skulle generellt säga att Audi och Volvos ljudsystem är ganska jämförbara. Mvh/ Niclas |
|
|
@Niklas Jag har näst bästa ej PS-ljudet(Hi-tech pkt). Lägga till lilla ljuspkt och pruta lite mer :) Dragqueen är ju inte kul så behöver inget trailer pkt av den anledningen :) |
|
Terry N |
Välj till en annan interiörlist, den som är standard är i plast, välj riktig aluminium - småpengar i sammanhanget, men gör mkt för utseendet och premiumkänslan. |
| @Terry tack | |
|
Adaptiv farthållare, om det nu inte ingår i något av paketen du valt. Jag har mycket svårt att tänka mig att min nästa bil skulle sakna detta tillbehör. Paddlarna (vänstra paddeln) använder jag då jag vill ha lite extra motorbroms. I rather go ponding |
|
|
Jag kör också för tillfället en sån här Allroad. En riktigt bra motor, som känns betydligt större än vad de 218 hk visar. Riktigt skön att både köra och åka i iom med luftfjädringen. Min bil har en relativt hög utrustningsnivå. Kostade 718 tkr brutto vill jag minnas. Det jag dock inte blir vän med är MMI systemet och en del andra bitar som jag saknar från BMW. Ex vis är BMW-s sportautomat bättre och man glömmer nu ständigt att flytta växelväljaren när man skall ur bilen. Man undrar också vem som kom på att sätta start/stopp knappen på passagerarsidan, dvs till höger om växelväljaren. Likaså varför man skall dra ratten moturs när man bläddrar i menyer som kontaktlista och senast ringda samtal. Uppkopplingen mot ex vis Spotify fungerar snabbare och bättre än på BMW. Däremot tycker jag att BMW har en mycket smidigare stoppfunktion och start vid trafikljus mm. Audin rycker till varje gång. Likaså om man skall glida lite sakta ex vis i en parkeringsficka eller i parkeringsgaraget när man parkerar, så hoppar bilen till lite vid lite touch på gasen, där är BMW betydligt bättre. Lastutrymmet känns lite mindre i A6 än i F11 beroende på bakrutans lutning. Så blandat en hel del plus men även en del minus. Sammantaget så skulle jag nog ändå välja A6 Allroad framför framförallt 520d F11 och antagligen även framför 530d, beroende på att den är himla skön att köra. Min skall dock strax säljas då det från början var bestämt som en mellanbil mellan såld X5 och beställd XC90 som anländer v26. DOCK är jag nu lite mer och mer osäker på om man kommer att gilla 4cyl diesel i Volvon efter alla 6cyl BMW dieslar och nu denna sköna rova i Audin. Jag har även byggt lite nya Q7 i konfig men en bil som man vill ha den ligger brutto på 900 tkr och det blir nog netto cirka 150 tkr mer än XC90 och det är en för stor skillnad tror jag. Motorn lockar dock i Q7 framför XC90 men jag har även ännu svårt för utseendet på nya Q7. Framtiden får utvisa vad som sker. /Anders |
|
|
Håller verkligen med om att behöva vrida åt "fel" håll i menyerna. Även om jag lärt mig vid det här laget stör jag mig på det varje gång :) Anders, har du kört XC90 D5? I mina ögon är det allt utom just drivlinan (har bara kört D5) som är kanon. Bekväm att köra, tyst, rymlig, känns modern. Men motorn... Känns alldeles för klen för bilen. Den växlar ner så fort man behöver accelerera minsta lilla. Växellådan växlar osnyggt. Tyvärr drar drivlinan ned premiumkänslan tycker jag och inte värdigt en bil i prisklassen. Många tycker att motorn är kanon, och det kan jag hålla med om man jämför mot andra fyrcylindriga dieselmotorer. Den står sig däremot fullständigt slätt mot Audi och BMW´s sexcylindriga motorer. Ska på förhandsvisning och kolla på Q7 ikväll. Blir intressant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.