AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.815

Inbrott i bilen

Li
81
Linnskog
BMW 330CI -03
Hej

Fick inbrott i min bil och blev av med all dokumentation på den inkl. servicebok, manual, registreringbevis och försäkringsbevis. Jag har polisanmält och gjort skadeanmälan till försäkringsbolaget.

Att få tillbaka allt är väl bara att glömma men det jag är lite orolig för är vad tjuv(arna) nu kan använda mina uppgifter till. Bör jag vidta några mer åtgärder än de jag redan gjort?

Det jag är mest sur över är att servicehäftet med alla stämplar försvann, inte så lockande när jag en dag säljer bilen. Går det att återfå servicehistorik på nått sätt?

P.S.

Detta hände nere i Frankfurt där jag jobbar för tillfället.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Serviceboken = värdehandling = förvaras på säker plats...

Jonas
Li
81
Linnskog
BMW 330CI -03
Yes den läxan har jag lärt mig nu...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej,

snabbt gå in på Länk och beställ både ettan och tvåan, då kan de inte byta ägare på din bil. Spara kvittot när de kommer så kan du skicka in till försäkringsbolaget och få ersättning. Om bilen är tyskreggad får du kontakta den lokala myndighetskontoret som utfärdar regskyltar och TUV-bevis för att lösa detta. Antar att du har posten vidarebefodrad om du jobbar därnere?

Hos t ex Wölkes i gbg kan du beställa en ny servicebok på svenska. Sen kan du kontakta de verkstäder där du servat bilen tidigare, stämpla boken baklänges. De ser i sina datasystem vad som är gjort. Sen kan BMW se i sitt Cobrasystem vart de varit servad innan du ägt den, kanske 75% av boken är återskapbar. Sen kan du be om kopior på de servicefakturor som är utställda om du ger en mindre slant så är allting så gott som återställt och förklarbart för en spekulant om ? år?

man har inte gjort något fel om man har s-bok i bilen, jag har det med alla tre bilarna men jag har alltid handskfacket låst separat då kommer de inte in där för att komma åt solglasögon de tror de finns där, det kan man ta lärdom utav. Se till att få en invändig rekond där de noga suger upp allt glas och tvättar läder mm.

Lycka till!

Asken
Li
81
Linnskog
BMW 330CI -03
Tack så hjärtligt Asken!

Ska göra precis som du skriver.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.