|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag har problem med min bmw e46 - 99 den har gått bara 20tusen mil det har börjat dunka o knarra vid gaspådrag mellan 10km till 50 km, sen efter 50 så slutar det o dunka o slå o knarra låter precis bakom automatväxelådan, den växlar hur fint som helst har läst mycket folk säger det kan vara stödlagret mellan kardarnen, hoppas något här inne som är lite kunning som kan komma med tips, Mvh Bmw | |
| bmw 328i e46 | |
| Jag hade något liknande på min E46. När man körde hörde man ett kraftigt dunk. Det lät som det kom från undersidan av bilen. Som om någon slog hårt med en gummiklubba i underredet. Det kunde komma både i låg och hög fart. Någon gång hörde jag ett skrapande ljud efteråt. Till slut vågade jag inte köra med bilen så jag lämnade in den till verkstad. De kollade allting under bilen men kunde inte hitta någonting. Efter det har det inte hörts någonting. Jag vet fortfartande inte vad det var. | |
| okej. jag funderar på o lämna in den. o byta stödlagret. eller felsöka felet under bilen | |
|
Be en polare åka med i baksätet (eller du själv) för att lyssna varifrån dunket kommer, då blir det lättare att avgöra om det kommer bakifrån vid diffen eller mittunder bilen. Gå in under bilen med en kofot och böj och bänd bland bussningarna, samt prova även rucka på kardan och känn om den glappar. Vet inte om du såg min tråd, men för min del satt kardan löst samt att troligast så är stödlagret inte helt hundra. |
|
|
där har ni länken filmade idag. så får ni höra hur det låter. ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.