|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som känner till denna M3? Länk | |
| Länk. Bättre;) | |
| Hoppas killen i annons två får hjälp med att räkna pengarna | |
| E46an ser i och för sig fin ut, men är det inte dyrt? Och hur ser ni på en sådan annons. Fast pris. Det finns väl inget som heter fast pris... | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
10 kr påsen - billigt. Not! 215 kkr - finns alltid drömmare. Sedan så kan man undra lite över varför han byter spolarna i förebyggande syfte? Har den misstänt eller något annat. Om man vill förbygga ett vanligt fel så hade en nedplockning och renovering av VANOS varit bättre. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Länk Länk Inget svårt val om man ska lägga massa pengar på en M-bil. Om man däremot räknar med att ha bilen en sommar och köra skiten ur den, kanske man inte ska lägga 200k;) EB |
|
| Men å andra sidan såldes pulas första länk (dvs den sv sålda m3 cabben för 70 lök mindre) direkt... | |
|
Vad var det för miltal/färg på den sålda? Manuell? ///Stefan |
|
| Jag vill minnas att det var en svart med svart skinn på ca 14-15000 mil. | |
|
Ok, då var det ingen bil som skulle kunnat intresserart mig;) ///Stefan |
|
|
Till sist så är det ändå marknaden som bestämmer priset;) Sätter man 215K som fast pris och ingen vill köpa så har man 2 val, eller hur? EB |
|
|
Gällande 215k M3án kan det vara bättre att ställa frågor direkt till säljaren.. Dvs mig :-) |
|
| Ja har inte läst några frågor här direkt, mer bara ifrågasättande utav din prisbild. | |
|
Smuggler28? Det är en båt va? Hur som helst. Jag skulle lätt ge 200k för din bil, om det var en fin M3 cab e46 jag var ute efter. (Kanske en annan färg). Tyvärr är det nog så att spekulanter av e46 or är pojkar med kepsen åt fel håll och dom vill inte (kan inte) lägga upp så mycket pengar. Jag tror inte de bryr sig om milta och skick eller om den är svensksåld eller inte. Dom vill bara kööööööra! Pojkar utan keps sneglar nog mer åt M3 e90 hållet då de börja komma ner i pris. Så, antingen får du ställa dig vid skampålen och sänka priset eller behåll bilen. Lycka till med försäljningen. EB |
|
|
Yes. Det är en Båt. Äkta klassiker!! Tja.. Lägger ingen upp 210k åker jag gladeligen vidare med bilen.. Håller med dig om kepspojkarna! En oskruvad orginalare ska dom inte förstöra. Finns inte många kvar.. |
|
|
Priset.. Går givetvis bra att ifrågasätta!! Har inte sett någon motsvarande M3 Cab med låga mil, fin historik samt helt "up to date" underhållsmässigt.. Man får det man betalar för i slutändan.......... |
|
|
210k? 215k var väl det fasta priset? ;) Tror kommentaren om det "fasta" priset kan få många seriösa spekulanter att backa. Bättre att få folk att höra av sig och sedan omgående göra det klart att du är hård på prislappen. Sistaprisetgubbarna kommer man nog dessvärre aldrig ifrån. Fin bil, lycka till med försäljningen! ///Stefan (har ofta keps och värdesätter bilar med bra skick/historik!) |
|
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Varför bytte du spolarna? Å ja. Jag har keps bak och fram - trots att jag är 49 år. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Ska erkänna att kåpan finns här också:-) Får skylla på att det är för att skydda skallen när cabben är nere... Jo. Fast pris var kanske inte genomtänkt.. Nåja, lutar åt att jag får njuta av några trevliga turer i sommar. Tändspolar. Efter service fick jag ryckningar vid ca 1800-2000 rpm. Visade sig vara givaren till spjällen. Tidigare gen tändspolar kan också ge störningar. Bad därför att få dessa utbytta, samt byte av Ac rem mm. Vilket inte byttes vid insp II. Vill att allt ska va tipp topp med andra ord... |
|
Tackar "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Smuggler 28, gillar din approach att dessa pärlor inte ska hamna i "förortsträsket", samtidigt som ju fler som hamnar där, desto högre värde och status får dom som håller "hög" profil och är kvar i matchen. Jag "räddade" en på glid i höstas, den har blivit lite modifierad, men jag kommer att återställa den till ordningen under min ägartid, lugnt och metodiskt....så får vi se, om ett par år, vad det betyder... Du ska så klart vända dig till Entusiaster!!!! Som jag, och andra, och då blir det en mer djup skärskådning, för vi är insatta och bedömer, om du får några sådana köpare, har du facit på vad just detta ditt ex. är värt, just nu, lycka till, om du verkligen vill sälja.... em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.