AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.466

Bilen är ofta svårstartad. BMW 318i -03

AL
139
ALX
318i -03
Min bil startar nästan aldrig på första försöket. Kanske tre till fem försök sen startar den men ibland ännu längre. Ibland måste jag gasa mycket och ofta till max för att den ska hålla igång. När den väl är igång så funkar den perfekt. När jag är ute och kör så startar den ibland på första försöket men oftast på kanske andra. Jag har den alltid i garage och bor i Skåne, så det är inte kallt eller så. Tycker det är ett pinsamt problem när man är ute och kör. Efter jag hade varit på semester en månad och kom tillbaka så startade bilen direkt. Lite märkligt tycker jag. Så det borde ju inte bero på att bllen är kall.
Min förra bil som var exakt samma modell bara några år äldre startade ALLTID direkt. Och den hade jag till och med parkerad utomhus på vintern.

BMW 318i -03
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Gör en felkodsavläsning!

Kan vara många olika orsaker, men om kamaxelgivare är dåliga kan den reagera så och det är inte helt ovanligt fel.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
AL
139
ALX
318i -03
Har inga felkoder.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Då tycker jag kan vara dags för en service: tändstift, luftfilter, bränslefilter, vissa luftslangar till insuget, eventuellt batteri som ofta ger liknande symptom som du beskriver.
Allt detta ger inga felkoder men gör att bilen går sämre.

Lycka till!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Hur gick det?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

AL
139
ALX
318i -03
Det var ju många år sen nu så jag kommer faktiskt inte ihåg exakt vad det var. Hade i alla fall lämnat in den på BMW och de sa att det var fixat men bilen var likadan efteråt. Så vi lämnade in den igen och var tydliga med att vi inte ska behöva betala ytterligare eftersom vi redan betalat första gången och de sa då att den är lagad. Kommer ihåg att de hade hållit på länge med bilen och försökt hitta felet men utan resultat. Sen när den var klar för andra gången så fick vi en faktura på vad de hade gjort, den behövde vi inte betala, precis som vi tänkt.
Jo, nu kom jag på vad det var! Det var bränslepumpen. De hade letat runt massa på andra ställen, men inte tänkt på att kolla pumpen. Så efter en rättså lång tid så blev det rätsida på bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.