|
|
|
|---|---|
|
Som titeln säger, när jag hissar ner högra bakrutan i botten så fastnar den där. När det händer så får man plocka ner dörrsidan och skyddsplasten, in med handen under rutan och hjälpa den upp medans någon trycker på öppnaknappen. Har inte demonterat så pass mycket så jag ser något fel, men tänkte försöka mig på det i veckan. Men har någon mer än jag stött på problemet vore det ju tacksamt att få lite tips. Hissar jag bara ner rutan en liten bit så går den att hissa upp igen. Verkar som om rutan hamnar konstigt allra längst ner mao. Mvh/Christoffer | |
|
Länk // Jonas |
|
|
Hade liknande på min fast fram. Det var sockerbitarna / Plastbitarna som glider mot / i metall spåren som var slut och rutan kom lite i kläm. Fastnade till halvvägs upp och ibland klarade den av att få upp rutan, men gick väldigt trögt mitt på. Nu bytte jag till nya, men kanske räckt att smörja upp lite på metallen. Kanske kan hjälpa på din också. Alternativt att du smörjer upp med fett eller sprut Silicon där det ska glida. |
|
|
Härligt med lite svar. Tack så mycket. Ska försöka hinna riva ner dörrsidan och kolla närmare på dom förslagen jag fick under veckan som kommer. MVh/Christoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.