|
|
|
|---|---|
|
Med risk för att bli idiotförklarad.. Vad är det som droppar/läcker på min E46 M3? Innanför höger bakdäck, under bagaget sträcker väl sig tanken förmodar jag? Önskar jag kunde bifoga bilder men jag begriper inte hur man gör det?! Går det? Svårt att förklara på ett enkelt sätt. Hade varit så smidigt att visa bild för er. Det luktar absolut ingenting. Trodde först det var bensin. Nåt överfyllnadsskydd? Kondens? Bromsvätska? Tanken är så gott som full men inte överfull. Aldrig droppat tidigare. Tack på förhand Mvh Bohman | |
| Är det något dräneringshål som sitter där? Kikar man så nära man kan utan att lyfta bilen så verkar det droppa från någon hålighet. Har varit storm och regnat i sidled i stan medans bilen stått två dygn.. Jag bara spekulerar. Tacksam för alla tips. Mvh | |
|
Om du har taklucka så kan det vara vatten som dräneras därifrån. Hamnar vattnet i bagaget så har du problem med dräneringsslangen. Hamnar det under bilen så kan det bero på att luckan inte stänger slätt i höjd mot taket och då behöver du justera den. Googla/youtuba på det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.