AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.078

Comfort access

Visa användare
4.003
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
har comfort access på min e60 mycket trevlig funktion MEN den funkar inte som den borde eller är bara en inställning/kodnings fråga.. Jag har nyckeln i fickan och det räcker med att jag tar i bak dörrarna och passagerar dörren då låses bilen upp och håller jag i samtliga dörrar går bilen i lås som den ska MEN förar dörren regerar inte alls,Någon som har råkat ut för samma sak..
Har kollat med BMWhat och inte hittat nåt tänkte börja kolla lite djupare men INPa/NCsexpert????
Zi
120
Zip
BMW E60 M5 - 07
BMW E39 520 - 02
Passar på att låna tråden. Hoppas det är OK!

Har liknande problem upptäckte jag.
Går att låsa upp från alla dörrar, men det går ej att låsa -.-

Door lock in corresponding dorr
Får DIAGCODE: D5120_00000000_01_003
la
141
lansman45
X3 d3.0-17
Hade ingen aning om att jag kunde låsa också utan att ta upp nyckeln. Nyttigt forum, alltid lär man sig något nytt!!
Såg en filmsnutt på Youtube där man lade fingern ovanpå bakre delen av handtaget. Detta funkade på passagerardörrarna, men på förardörren fick man ta över nyckelhålet, då fungerade det. Jag vet inte vad som är korrekta "greppet", men nu verkar det som att man skall röra fingrarna över det ställe där nyckelhålet sitter på förardörren. Intressant!

MVH Lansman45
Visa användare
4.003
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
jag har testat alla möjliga grepp men får det inte att funka, har inga felkoder heller

BMWCS medlem nr. 08105
Visa användare
4.003
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
jag har testat alla möjliga grepp men får det inte att funka, har inga felkoder heller

BMWCS medlem nr. 08105
An
31
Andreas_W
525dAt LCI M-sport
Har du testat att liksom dra tummen över nyckelhålet på förardörren? Jag har märkt att man behöver hamna på "rätt" ställe på nyckelhålet för att den ska stängas. Och man får inte ha resterande fingrar i själva handtaget! Då blir det krock mellan upplåsning och låsning :) Så fram med endast tummen och försök att täcka så mycket av nyckelhålet du kan, funkar det inte så testa att svepa lite med tummen över hålet.
Visa användare
4.003
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
Tack för tipset,har testat alla möjliga grepp och tryckning utan resultat. Skumma är att alla andra dörrar funkar hur bra som helst. Vad är för sensor som sitter där som kanske lagt av helt enkelt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.