|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte höra om någon vet vad givaren på vänster sida avgasystemet bakom främre lambdasonden gör? Är som en pinne som går in som sedan är fast gängad precis före katten, har nämligen bytt till eisenmann system och då har den kontakten blivit över och nu när jag ska besiktiga är alla värden helt fel så funderar om denna kontakt kan spöka eller om det är lambdasonderna som är trasiga | |
| Hittade nu att de är en avgassensor.. men vet inte vad den är till för är det någon som vet om den kan påverka värdet på bilens avgasvärden? | |
| Det är väl en syresensor, har du inte 4 st på bilen 2 före 2 efter? | |
|
Sitter ju 1 lambdasond före å en efter på vänster å höger sida, sen sitter de ju en avgastempgivare men kanske är så att nån av lambdasonderna är skrot för alla värden är dåliga co halten var 0,80 å max är 0,50 å över 2000varv är co halten 1.00 å max är 0,30 Hc halten är 408 å får va max 100 å lambdavärdet ligger 1.07 å gränsen är 0,97-1.03 |
|
|
Givarna kan man se med OBD2 så bud inte i onödan. Det är inte så att du har läckage på avgassystemet? |
|
| Aa tänkte kolla upp dem först, nae inga läckage vad jag sett var ett litet men de fixa jag men blev ingen skillnad blev sämre värden andra gången på besiktiningen :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.