|
|
|
|---|---|
|
fläkt/aircon och displayen för värme/fläkt fungerar ej/fungerar sporadiskt. röda bakgrundsbelysningen på knappar fungerar men i displayen är det mörkt. knapparna för att ändra inställningarna/funktioner fungerar inte heller/sporadiskt, ingen grön kontrollampa tänds/sporadiskt på knappen när man trycker Allt annat elektriskt fungerar( airbaglampan släcks inte men det sitter nog under förarstolen igen) Dvs. allt som sköts från modulen för värme ventilation fungerar inte, eller bara sporadiskt. Känt problem? har för mig att jag sett detta på BMWCS en gång men kan inte hitta. | |
|
Är det en E36, så är de ett vanligt fel. Dålig lödning nånstans på kretskortet, minns på min andra e36a kunde jag lägga i mellan nåt så det blev bättre kontakt, då funkade det :) Så testa med o byta eller löd om, tror det är nån skydds legering på korten, så de e inte bara o löda, utan skyddet måste bort först om jag inte minns fel. |
|
|
Ja det är styrenheten, bytte både styrenhet och fläktmotstånd när detta hände (plus skenande fläkt innan allt la av) Går att hitta beg delar för under 3k...men som min säljinriktade husmekaniker sa.."då har du fortfarande beg delar med okänd hållbarhet monterade", blev nytt och dyrt till min favorit E36 BMW. |
|
| imponerad dock av hållbarheten på kylan, bilen är 16 år gammal och aldrig fått någon som helst service på de mekaniska/kylande delarna av ACC, körde 500 km idag och den kylde som aldrig förr. | |
|
Sitter fläktmotståndet svårt till? Har problem med min fläkt med till o från, så tänkte byta det när ja har fått i ordning på motorn.... Förresten, är det en M52TUB20 i din e36, essen88? |
|
|
fläktmotståndet sitter relativt enkelt till, bara googla bra fråga ang motorn, funderat på om verkligen BMW införde den här TU'n på en modell som var så nära slutet...men, i alla sökningar på reg/chassi nummer så kommer den upp som en uppdaterad motor version, så jag antar att den fick uppdateringen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.