|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 318d 2010 manuell 12400 mil med trasigt svänghjul och bytes kostnad med kopplingsbyte man gör samtidigt ca 23000 kr. Har haft bil sen ny och service alltid på BMW verkstad i rätt tid. Är nyfiken på om det är många fler som blivit drabbade! Jag kan leva med att jag haft otur men jag känner mig lurad om det är många som har fått samma problem! Bilen började gå dåligt snabbt och vibrerade onormalt vid tomgång och när man trycker ner koppling känner man ett pulserande. | |
| Tyvärr mycket vanligt förekommande - synd att din maskinskade försäkring gått ut (10-12k mil) eftersom bytet täcks av denna. | |
|
Prova att kontakta Länk eller Länk , någon av borde kunna gå att ordna till en bättre peng? Mvh Asken |
|
|
12000 mil gäller maskin skada, 400 mil över känns surt! Är övertygad om att det hade gått att hitta billigare men bilen står på BMW verkstad och jag orkade inte kolla runt på priser!? |
|
|
Om du tar dig tiden att kolla priserna så kan du anlita Länk de borde ta kring 1200kr att köra på sin höjd. Är du medlem i Länk så blir det billigare. Gissar att du minst kan spara 4kkr om inte mer. Det som inte framgår är om du har beställt bytet eller har offert? Går alltid att tacka nej dan efter. Mvh Asken |
|
|
Tack för dina tips! Fick besked på fel och pris på tel Onsdags och sa ok. Hoppas fortfarande på att försäkringsbolag ska täcka något, betalar ju in 15000 kr varje år bil, båt, hus försäkringar utan att aldrig anmält något! Bara 400 mil över och jag borde vara en bra kund kanske är bra skäl att de släpper till lite!? |
|
|
Kontakta isf försäkringsbolaget omgående innan de lagar den! annars blir det nog svårt att få ut något i efterhand tänker jag. Det lär ju va så att felet kommit krypande redan under 12000 mil men du hade kanske inte tid att lämna den förräns nu:-) |
|
|
Felet kom direkt, åkte till närmaste verkstad på hemväg från jobbet. Känns ok för det verkar inte vara så många som råkat ut för samma fel som mig! Ska få tillbaka bil nästa vecka och det känns om att man ska träffa ett ex igen! Har fått lånat frugans Toyota Yaris i veckan och känner att bil byte ligger nära!? Fått 2 nya Yaris mot min BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.