AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.229

Rätt pris på Z3 coupé?

Hej!
Har lagt ut en annons på en Z3 Coupe -99, 2.8, aut, 15 000 mil för 74 kkr.

Se :Länk. Ligger även på Autopower.

Har sålt bilar på Blocket tidigare och har aldrig haft svårt att hitta köpare. Jag tycker priset ligger rätt bra med tanke på utrustning etc. Kollar man på Mobile.de så ligger de för 9500 Euro och uppåt. Finns få Sv 2.8or ute nu.

Jag har egentligen inte bråttom att sälja, men har ändå bestämt mig för att sälja.

Vad tycker ni är en rimlig prisnivå?

Bästa hälsningar
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Jag tycker att det är ett bra pris! Borde vara efterfrågan på en coupe !

Klabbarparn
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Tja!

Tycker du ligger på en hyfsat rimlig prisnivå, det är som sagt svårt att jämföra. Och att jämföra med mobile.de är nog inte så rimligt för marknaden är helt annorlunda där nere.

Den stora bromsklossen tror jag tyvärr är automaten.

Sen hade jag tagit bort de där om plastkjolar kan köpas för 2500kr osv, sånt är jag lite allergisk mot, man undrar liksom varför du själv inte kostat på dig de när du ägt den.

och även tagit bort den om att priserna kommer stiga för coupeer osv. samt att du inte vill ha prisdiskussion över telefon eller mail. varför inte?

De flesta bilaffärer jag gjort runt 20st har man diskuterat pris över telefon innan och det har nästan alltid funkat bra. Det handlar ju mycket om att få en köpare att komma och kolla på bilen, om du får någon att åka 15-20 mil för att kolla på bilen så till 80% så kommer de att köpa den (enligt mina bilköp). Sen om de fortsätter att pruta på plats så är det ju bara att låsa garaget och säga hej då, de som har gjort den stora uppoffringen.

Sen har du en fördel som du kan trycka på, att din är iprincip helt original (förutom ljud) Det är många som förstör coupeer just nu när de kommer ner i pris, pimpar upp dem. Ta med i annonsrubriken och i texten att den är original på nått snyggt sätt. Sådant tilltalar iaf mig.

Detta är bara vad jag personligen tycker och tänker, hoppas du inte tar illa upp på nått sätt :)

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Priset ligger helt rätt , och släppa den för 70 papp är rimligt!
Att prata pris över telefon är ett måste, inget fel med det !

Att de är automat tror jag oxå kan göra den lite svår att sälja, men där finns alltid någon som vill ha automat.

I övrigt ser den fin ut på bilderna :)
re
119
rensvind
BMW z3m 1998
Byt första bild. Den visar inte bilmodellens charm. Skrämmer de som inte känner biltypen.
Ta bort texten om rost och att man kan byta skärmarna för en viss summa.

Många vill faktiskt diskutera bilar över mail, mobil och sms. Det upplevs alltid bättre om man vänligt över just mail, telefon, sms eller dylikt DÄR påpekar att pris eller dylikt är något du helst diskuterar på plats. Att redan i annons skriva sådant ger fel signal.

Tack för alla klokskaper!

Självklart ska man kunna diskutera bilen per telefon, men min erfarenhet är att det ringer och mailar väldigt många orealistiska prutare.

Jag tänker själv att jag frågar om bilen först, kollar om möjligt sen, och sist ger mig in i en prisdiskussion. Men kunden har ju alltid rätt, så man får kanske ta och lägga tid på att avvisa tokprutarna.

Åker bort ett tag och tänker ta bort annonsen under tiden jag är borta. Får lägga ut den igen, justerad utifrån tipsen
Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
Hej

Jag skulle tro att själva z3 coupen ligger runt 90-100k som manuell, i ditt fall med aut så tror jag priset du har satt är ett bra pris!

// Niklas
Intressant inlägg angående automat. Jag är partisk, har en Z3 med automat och älskar automater och sökte efter automat när jag köpte den. Är det verkligen lägre värde på en automat? När det gäller andra bilar har även begagnade automatväxlade blivit plus i priset. Jag förstår att det finns vissa sportbilsnördar som anser att peta i golvet är ett måste, och jag kan förstå dem.

Vill påpeka att BMW's härliga 6-a med det fina vridet är en förutsättning för att en automat ej skall upplevas som seg. Accet, 0-60km/tim är en Z3 automat lika snabb som en manuell. När vi kommer upp mot 100km/ tim har automaten tappat 0.3 sek mot en skicklig manuell växlare.
Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
Prins Valiant:

Jag har inget emot aut-lådor! Jag tillhör nog den gruppen som älskar manuell bara.

Jag kör min Z3 på bana och ja älskar själva känslan att man är den av de som sker och att du är del av bilen.

Annonsen ute igen! men dött som i graven.... Inte ens någon tokprutare. Tycker själv det är mycket bil och mycket skoj för de pengarna. Knepigt.

Länk

Visa användare
37
NiklasS
Z3 Coupe 2.8 -99
De är en väldigt knepig bil, design mässigt.
Det är en bil som man antingen älskar el "hatar"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.