AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.235

Bra produkt för plastdetaljer i motorutrymmet

Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Är det någon som har lite djupare insikt och använt (med bra resultat) en produkt för främst plastdetaljer i motorutrymmet?

Jag är inte efter en kladdig eller glänsade bilhandlarlook, jag är ute efter den lite mattare och rena looken. Är heller inte intresserad av produkter som lämnar en fet hinna som suger och binder smuts och fett.

Jag har letat runt men inte hittat någon som jag med säkerhet känner uppfyller ovanstående krav. Vilka egenskaper ska man leta efter för att få ovanstående resulat? Produkter med silikon? Utan silikon? Vattenbaserade produkter?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
303 Aerospace Protectant är trevlig tycker jag. Dessutom vattenbaserad och kladdar inte.

/Masten
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Tackar för feedback!

Den är faktiskt på min "lista" över kandidater som kan tänkas vara bra - har läst positiva kommentarer om den. Man kanske ska chansa och får då återkomma här om hur den var.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag har precis köpt Chemical Guys Sprayable Silk Shine Länk som jag hoppas inte bara är en hårt marknadsförd produkt utan också presterar vad den lovar. Att den just var spraybar och lämnar torr och matt yta efter sig var hela poängen med min order. Återkommer med ett utlåtande när jag testat den.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Intressant! Var just Chemical Guys som jag såg att det kunde finnas alternativ till de vanliga glänsande och feta produkterna (kanske de också diskuterade vattenbaserat - men ärligt talat så vet jag inte om det spelar någon roll för jag vet ingenting om detta område).

Den får läggas upp på listan också!
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
303 Aerospace Protectant inhandlat - återkommer med feedback när jag använt det ett tag.
Sa
134
Sabud
120D -08
Ateca 4WD-17
Tror att det finns flera produkter som fungerar bra.
På min i 15 år kallgaragerade MC smörjde jag in diverse plastdelar med ArmorAll Protectant med fint resultat.

Till min Kajak har jag 303:an på plastluckor och dess sargar för att stoppa saltvattnets ganska tuffa påverkan.
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Testat silk shine spray äntligen. Utmärkt att applicera i motorutrymmet o liknande. Återstår att se över tid hur bra produkten håller. Första intryck Bra. Inget kladd o glans utan ren o torr yta m djup o lyster.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Passade nyss på att använda 303 Aerospace Protectant på synliga plastdetaljer i motorutrymmet när jag bytte microfilter och luftfilter.

Första intryck precis som jag vill ha det (inget glänsande, inget kladd utan ren och snygg fabrikslook och förhoppningsvis lite bättre skydd) - precis som Mats Landh upplever med Silk Shine.

Återkommer om hur det håller / ser ut efter någon månads användning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.