|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E53( X5 4,6iS-02 ) som gått strax över 17000mil, och efter att i veckan kört bilen ett flertal ggr denna vecka på motorväg( brukar mest köra stadskörning),så upplever jag att bilen rycker i jämna intervaller när den är driftsvarm! Det kommer som en typ "sågande"känsla som kommer i jämna intervaller på 2-3 sekunder! Märker ingenting när den är kall, utan när den blivit genomvarm kommer det speciellt vid lätt belastning! Vet inte om det kan vara nåt med bränsletillförsel, men det känns lite som om gasspjället( som jag bytte för nåt år sedan ) skulle kunna ha nåt med det att göra ! Då hade jag ett begagnat liggande som jag monterade när jag då fick problem vid gaspådrag ! Inga felkoder finns loggade denna gång! Tacksam för synpunkter o tips gällande detta ! Har förstått att detta är ett förekommande fel på flera olika motormodeller som har elektroniskt gasspjäll, men då tycker jag att det borde dyka upp ngn felkod eller nåt !!!! Hade en E31 (850ia -91) för ett par år sedan som oxå hade el.spjäll,och då var jag tvungen att göra nån typ av synkronisering av spjällen efter att bilen stått strömlös efter en vinterförvaring! När jag bytte spjället på X5:an, bytte jag bara ut spjället utan att varken radera felminnen eller göra nån typ av synkronisering/initiering ! | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tjuvluft? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Hej, Om bilen har automatlåda, tippar jag på convertern. De beskrivna symptomen får mig direkt att tänka på den. Ibland väldigt svåra att skilja från motorstörningar men visar sig precis under de förhållanden du anger. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.