|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har testat Bimmerpower men tunt med svar så jag prövar här också. Kanske lite fel forum för min undran då det kanske är lite "färgat" här :) Men jag testar: Är lite sugen att eventuellt pröva en BMW nästa gång jag byter bil. Dem jag funderar på är V60 AWD eller X1 xdrive, 1,8 eller 2,0d. Är det nån som har erfarenhet av x1:an och kan ge info om det finns några direkta problem med dem. Och hur är det med rost vad gäller BMW? Jag är mycket allergisk mot rost, min nuvarande S80 -01(27000 mil) är förvånadsvärt fin med tanke på min dagliga blötläggning i saltlake ca 11mil varje dag över vintern och sparsamt med tvättar. Nu har ju inte x1 funnits så länge men det bör ju finnas några som hunnit med rätt många mil och kanske fått nån rostfläck. ;D Om jag har lagt detta i fel forum så får nån moderator flytta till rätt. Tack på förhand för massor av svar 8) | |
| Min fick jag byta bakhjulslager på två gånger. Lyssna noga, ibland svårt att höra när det är på g. Annars en trevlig liten SAV. Volvon är givetvis en stl större men också mycket vanligare. Lite surrig dieselmotor kanske. Hade en 23Xd. Dock pigg. | |
|
Sök på youtube, någon tysk tidning som demonterade en begagnad X1 i smådelar. Har för mig att roskskyddet granskades och fick bra betyg men kolla för säkerhets skull, rätt kul "test". Mvh Thomas |
|
| Gäller det ny eller begagnad bil? X1 är sista bilen att gå över till "nästa generation" vilket syns rätt väl i inredning och instrumentering. Om det gäller begagnad spelar det inte så stor roll, men vid nyköp tycker jag den känns onödigt gammal i förhållande till övriga bilar i BMWs sortiment. | |
|
Det blir en begagnad, troligen kanske högst en 2013. Där nånstans är nog taket för min plånbok. Men det måste väl finnas några fler här på forumet som åkt 10-20 tusen mil och har egna referenser om en X1 xdrive. |
|
| Körde 10 000 med min. En välutrustad rackare. Allt utom skinn i den. Trivdes bra i den. Lite för mycket hårdplast i inredningen tycker jag. Många gnäller över utseendet, jag tycker den är helläcker. Se till att få HK ljud och gärna panoramatak. Servotronic är ett måste i X1 anser jag, alldeles för trögstyrd utan. Sportstolar likaså. Lite högljudd dieselmotor, men rätt pigg. Utmärkt vinterbil. | |
|
Härligt med lite info. Ja, skinn verkar inte vara så vanligt på dom jag kollat på. Utseendet ja, jag gillar den modellen. |
|
|
Ska du även dra släp så är den fantastiskt bra på det med! +1 på Servotronic, körde en 23d i 50mil med servotronic och testade en 28i utan och den var tröög och gav ändå inte så mkt feedback (olikt min gamla Porsche 944 utan servo, lite OT men...) Valdes bort av oss som nästa tjänstebil då tyvärr trösklarna sticker ut och vi bor på landet = smutsiga byxben vid i/ur-kliv. Samt att motorn väsnades ocharmigt likt vår grävare, bobcat och Fordson ;), men snål på bränslet. Mvh Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.